۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۹۹۰۷۹
آیت الله شبستری:

تحولات منطقه‌ای، منافع آمریکا را به خطر انداخته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: تحولات امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر آمریکا و متحدانش را درمانده و عاجز کرده است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: تحولات امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر آمریکا و متحدانش را درمانده و عاجز کرده است.

وی با بیان این‌که تحولات منطقه ای منافع آمریکا را که به واسطه حکام دست نشانده به خطر انداخته است، تصریح کرد: عصبانت امروز سران آمریکا از وحدت، یکدلی و بیداری امت اسلامی است، این نشان می دهد که غرب سال های متمادی برای عقب نگه داشتن مسلمانان و تفرقه میان آنان برنامه داشته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردم کشورهای مصر، بحرین و لیبی مناطق حساس و مهمی برای جهان اسلام و نیز از طرفی پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مناسبی برای آمریکا بوده اند؛ از این رو ایالات متحده برای برای حفظ حکومت دیکتاتوری آن کشور نهایت تلاش خود را می کند.

وی با اشاره به کشتار مردم بی دفاع لیبی در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: به یقین آمریکا از تحولات این کشورها و احتمال نابودی حکومت های دست نشانده خود در آنها نگران است، به همین جهت با کشتارهای اخیر و بی رحمانه در لیبی نه تنها موافق هستند، بلکه حمایت هم می کنند.

آیت الله شبستری تسلط بر منابع غنی نفتی در کشورهای اسلامی را سیاست اصلی آمریکا در خاورمیانه دانست و گفت: اگر امروز شاهد حق طلبی، عدالت خواهی، آزادگی و اسلام‌گرایی کشورهای منطقه هستیم، نشان از عمق تأثیرگذاری ایران اسلامی و آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر فرزانه انقلاب در سطوح بین المللی است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام در کشور و جهان اسلام اظهار داشت: همان گونه که حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند؛ نیاز ضروری و اساسی امروز جهان اسلام وحدت و یکدلی است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز تربیت اسلامی و با تاکید بر حضور بیش از پیش روحانیت در مدارس خاطر نشان کرد: حضور معنوی و تاثیرگذار روحانیت در مدارس طی سال های اخیر با برکات ارزشمندی همراه بوده؛ اما کافی نیست و بایستی به نقش تربیتی روحانیت در مدارس توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

آیت الله شبستری با اشاره به کمبود روحانی در آذربایجان شرقی، خواستار هجرت روحانیان از حوزه‌های علمیه بزرگ از جمله قم به شهرهای خود شد و اظهار داشت: امروز نیازمند تمرکززدایی از شهر مقدس قم هستیم‌ که این مسأله نیازمند تقویت حوزه‌های علمیه سراسر کشور است./935/پ201/س
ارسال نظرات