۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۹۱۷۶
با سخنرانی آیت‌الله سبحانی؛

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با عنوان ویژه عاشوراپژوهی در عرصه بین‌الملل 12 اسفندماه با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در قم برگزار می‌شود.
دوازدهمين جشنواره پژهشي شيخ طوسي  در جامعه المصطفي العالميه


اولیاء شعبانی، دبیر جشنواره شیخ طوسی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) در دو بخش عمومی و فراخوان مقاله با موضوع «عاشورا‌پژوهی در عرصه بین‌الملل» از سوی جامعة‌المصطفی العالمیه 12 اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که جشنواره شیخ طوسی‌(ره) از سال 75 کار خود را آغاز کرده است، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط با محققان، کارشناسان و فضلای غیرایرانی داخل و خارج کشور و شناخت واقع‌بینانه و صحیح توانایی‌های بالقوه و بالفعل پژوهشی را از اهداف برگزاری آن برشمرد.

دبیر جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) خاطرنشان کرد: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره) برای گرامی‌داشت دین‌پژوهان غیرایرانی و معرفی کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های برتر سال 88 و آثار برگزیده فراخوان مقاله با موضوع «عاشورا پژوهی در عرصه بین‌الملل» برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مهلت ارسال مقاله اعم از کتاب‌‌های تألیفی، ترجمه، تصحیح، تحقیق، پایان‌نامه، مقالات چاپ شده و نرم‌افزار علوم اسلامی به بخش عمومی تا پایان مردادماه امسال بود، اظهار داشت: 348 اثر در بخش عمومی و 141 اثر در بخش ویژه به سیزدهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره) ارسال شد.

شعبانی در ادامه از ارسال 103 تألیف، 17 تصحیح و تحقیق، 93 مقاله منتشره، 49 ترجمه، 84 پایان‌نامه و 2 نرم‌افزار از سوی 225 محقق و پژوهشگر حوزوی از 27 ملیت به بخش عمومی و آثار 141 محقق و پژوهشگر حوزوی از 13 ملیت به بخش ویژه این جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد 58 اثر حائز رتبه و 38 اثر برگزیده شده‌اند.

دبیر جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی(ع) با اشاره به برنامه‌های روز همایش اظهار داشت: حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در نوبت صبح و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه در نوبت عصر سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) سخنرانی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: لبیب بیضون از سوریه با موضوع «زینب بنت الزهراء»، شیخ ملبّا صالح لولات از تانزانیا با موضوع «تاریخ المراسم الحسینیه»، ابوبکر احمد کمال‌الدین از غنا با موضوع «عاشورا در غنا»، عبدالباری راشد از افغانستان با موضوع «دیدگاه اهل سنت افغانستان درباره عاشورا و امام حسین(ع)» و موسی آیدین از ترکیه با موضوع «پیام‌های عاشورا؛ نشانه‌های عزت» از دیگر سخنران‌های این مراسم هستند.

شعبانی در پایان از فخرالدین شیهو، میسّر سهیل، عبدالهادی ویجی مثاری، ماکیان ون، عزیزالدین حسینی، محمدحسن زراقط، محسن سید حسین جواد، شیخ حمید جلال، محمدعلی توحیدی، موسی گونش، مجید اویسی، شاه محمد وسیم، لبیب بیضون، شیخ ملبّا صالح لولات، ابوبکر احمد کمال‌الدین، عبدالباری راشد، موسی آیدین و علی لی‌گون به عنوان مهمان‌های ویژه این مراسم نام برد.

گفتنی است، سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه از ساعت 8 تا 17 در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) به نشانی قم ـ خیابان 19 دی ـ میدان جهاد برگزار می‌شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات