۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۹۹۱۷۷
12 اسفندماه؛

مینیاتور نماز ظهر عاشورا در قم رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مینیاتور «نماز ظهر عاشورا» اثر ارزشمند نقاش و مینیاتوریست معروفی چینی برای نخستین بار در جهان در قم رونمایی می‌شود.
علي لي گون


اولیاء شعبانی، دبیر جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از رونمایی مینیاتور «نماز ظهر عاشورا»، 12 اسفندماه در قم خبر داد.

وی با بیان این‌که مینیاتور «نماز ظهر عاشورا» اثر ارزشمند علی لی‌گون، نقاش و مینیاتوریست معروف چینی است، گفت: از این مینیاتور برای نخستین بار در جهان در سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) رونمایی می‌شود.

دبیر جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره در قم، اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای ارتباط با محققان، کارشناسان و فضلای غیرایرانی داخل و خارج کشور و شناخت واقع‌بینانه و صحیح توانایی‌های بالقوه و بالفعل پژوهشی را از اهداف برگزاری این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: علی لی‌گون، مینیاتوریست معروف چینی یکی از میهمان‌های ویژه این مراسم است که اثر ارزشمند خود با عنوان «نماز ظهر عاشورا» را برای نخستین بار در جهان عرضه خواهد کرد.

گفتنی است، از مینیاتور «نماز ظهر عاشورا»، پنج‌شنبه، 12 اسفندماه در مراسم سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) رونمایی می‌شود.

یادآور می‌شود، لِی گون در سال 1954 میلادی، در یک خانواده مسلمان در پکن به دنیا آمد؛ به سبب علاقه پدرش به نقاشی با تاثیرپذیری از تشویق‌های وی، از کودکی به نقاشی علاقه فراوان داشت و در سال 1962 میلادی وارد مدرسه ابتدایی شد که استعداد وی در نقاشی مورد تائید و تشویق آموزگارش قرار گرفت/920/ت302/ع

ارسال نظرات