۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۹۹۱۷۹
در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره شیخ طوسی؛

نشست‌های علمی جشنواره شیخ طوسی در قم و مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست‌های علمی سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره در قم و مشهد برگزار می‌شود.
دوازدهمين جشنواره پژهشي شيخ طوسي  در جامعه المصطفي العالميه


اولیاء شعبانی، دبیر جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست‌های علمی سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) در آستانه برگزاری این جشنواره در قم و مشهد خبر داد.

وی افزود: نشست‌های علمی سیزدهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره)، چهارشنبه 11 اسفندماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره)، مجتمع آموزش عالی فقه، پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار خواهد شد.

شعبانی تصریح کرد: فخرالدین شیهو از کوزوو با موضوع «خاطره عاشورا در کوزوو»، میسّر سهیل از سوریه با موضوع «الانسانیة العاشورا» و عبدالهادی ویجی مثاری از اندونزی با موضوع «عاشورا و امام حسین(ع) در حکایات زبان مالایی» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ماکیان ون از چین با موضوع «قیام عاشورا و امام حسین(ع) در چین» و عزیزالدین حسین از هندوستان با مووضع «تحلیل تاریخ حادثه دلخراش کربلا» از سخنران‌های مجتمع آموزش عالی حجتیه و محمدحسن زراقط از لبنان با موضوع «التغییر الاجتماعی رؤیة و تطبیقها التجلیات القرآنیة فی حرکةالامام الحسین(ع)» و محسن سید حسین جواد از لبنان با موضوع «الشعائر الحسینیه و دورهاالاستنهاضی» از سخنران‌های پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی هستند.

این کارشناس جامعةالمصطفی العالمیه بیان داشت: در مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی نیز شیخ حمید جلال از تانزانیا با موضوع «عاشورا فی القارة السمراء» و محمدعلی توحیدی از پاکستان با موضوع «مراسم عزاداری حسینی در پاکستان» سخنرانی خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست‌ علمی سیزدهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره) در جامعةالمصطفی العالمیه واحد مشهد مقدس، گفت: در این مراسم که شنبه 14 اسفندماه از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود، موسی گونش از ترکیه با موضوع «قیام عاشورا»، مجید اویسی از کوزوو با موضوع «قیام امام حسین(ع)، تراژدی کربلا: تأثیر آن در جهان و در بین آلبانی‌تبارها» و شاه محمد وسیم از هندوستان با موضوع «امام حسین(ع) مؤمنان به او» به سخنرانی می‌پردازند.

گفتنی است، نشست‌های علمی سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره)، چهارشنبه و شنبه 11 و 14 اسفندماه در قم و مشهد برگزار می‌شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات