۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۹۹۲۲۹
امام جمعه رشت:

خدمت با انگیزه الهی سبب پیشرفت معنوی انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، خدمت با انگیزه الهی و هدف نزدیک‌شدن به خداوند را از عوامل پیشرفت معنوی انسان دانست و گفت: حفظ منافع جامعه اسلامی در پیشگاه الهی از ارزش والایی برخوردار است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، جمعی از مدیران منابع طبیعی گیلان امروز در آستانه هفته منابع طبیعی با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار با اشاره به این که نیروی های یگان حفاظت و کارکنان منابع طبیعی، حافظان سرمایه های ملی هستند، گفت: منابع طبیعی جز انفال است و حراست از آنها وظیفه همگانی است.

وی، جنگل‌ها، دریاها و معدن‌ها از سرمایه‌های ملی دانست و افزود: نگهداری و حفظ این سرمایه‌ها باید عملی عبادی در نظر گرفته شود و نباید تنها از منظر عبادی به آنها نگریست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خدمت با انگیزه الهی و هدف نزدیک شدن به خداوند را از عوامل پیشرفت معنوی انسان دانست و گفت: حفظ منافع جامعه اسلامی در پیشگاه الهی از ارزش والایی برخوردار است.

وی درختکاری را از مصادیق باقیات صالحات در روایات اسلامی خواند و یادآور شد: آسیب رساندن به جنگ‌ها و منابع طبیعی گناهی بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، حفظ و صیانت از منابع خدادادی را از وظایف خطیر کارکنان منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: درایت مدیران در تعامل مناسب با مردم می‌تواند در اجرای صحیح وظایف این اداره مؤثر باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز‌داری گیلان نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد منابع طبیعی استان گفت: امسال به بیش از دو هزار و 100 پرونده تخلف در زمینه قاچاق چوب، و رفع تصرف اراضی رسیدگی و هزار و 2002 هکتار از اراضی حریم دریا رفع تصرف شد./950/پ202/س
ارسال نظرات