۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۹۲۳۱
حجت الاسلام قرائتی:

نماز مظهر همبستگی و وحدت میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور، نماز را مظهر همبستگی و وحدت میان امت مسلمان دانست و گفت: نماز به عنوان پرچم و نماد دین و اولین نشانه مسلمان بودن، جایگاه خاصی در میان ارزش‌های دینی دارد.
حجت الاسلام قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در جشنواره سراسری نماز، آبشار رحمت الهی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تصریح کرد: عدالت، نذر، حضور در صحنه، انتخابات، توجه به ارزش‌ها، زیبایی صورت، عطر، توحید، امامت، معاد، سیاست و بسیاری از مسائل و موارد دیگر در نماز آمده است.

وی ضمن بیان این مطلب که توجه به موضوع توحید، اهمیت نماز را بیشتر نمایان می‌کند، ادامه داد: قیام، رکوع، سجده، با صدای بلند یا آرام قرائت کردن، جزء تنوعات نماز است و نمازگزار دچار کسلی نمی‌شود.

حجت الاسلام قرائتی یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی را اشاعه نماز و ترویج فرهنگ اقامه نماز دانست و اظهار داشت: باید در نماز از بهترین امکانات اعم از آب، خاک، لباس  و غیره استفاده کرد؛ چرا که اگر نماز یک فرد مورد قبول خداوند قرار گیرد همه اعمال پذیرفته خواهد شد.

وی همچنین نماز را مظهر همبستگی و وحدت میان امت مسلمان دانست و  بیان کرد: نماز‌ پرچم و نماد دین و اولین نشانه مسلمان بودن است و جایگاه خاصی در میان احکام و ارزش‌های دینی دارد که همواره باید مورد توجه مسؤولان، حاکمان دینی و خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی از مطالب دروس مدارس و دانشگاه‌ها خروجی مناسبی ندارند، خاطرنشان کرد: باید در این‌گونه دروس و نیز فرهنگ‌ها تغییراتی اساسی صورت گیرد.

وی همچنین بر آموزش قرآن ‌به جای برخی از دروس در مدارس که کاربرد خوبی ندارند، تأکید کرد.

دبیر جشنواره نماز آبشار رحمت الهی نیز در این مراسم گفت: این جشنوراه در چهار محور، روش‌های جذب مخاطبان کودک، نوجوانان و جوان به تفکیک جنسیت در مدرسه، خانه و مسجد آثار، اهمیت و اسرار نماز نقش عوامل گوناگون در توسعه فرهنگ اقامه نماز و نیز خاطرات نماز من، فراخوان شده بود.

حسین اکبرزاده، دبیر جشنواره نماز آبشار رحمت الهی بیان کرد:  تعداد پنج هزارو 65 آثار از تعداد دو هزارو 143 نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 84 آثار در رشته های مختلف اعم از مقاله، شعر، فیلم و کلیپ، قطعه ادبی، خوشنویسی، خاطره، وبلاک نویسی و غیره پذیرفته شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات