۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۹۹۲۴۲
عضو خبرگان رهبری:

جنبش کشورهای عربی آرزوی‌های غرب را بر باد داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: جنبش غرب ستیزی و عدالت خواهی کشورهای عربی تمام آروزهای آمریکا و اسرائیل را بر باد داد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نگاهی به حوادث هفته‌های گذشته در شمال آفریقا و برخی کشورهای عربی منطقه نشان می‌دهد که آمریکا در باتلاقی فرو رفته که رهایی از آن تقریبا غیرممکن است.

وی با بیان این‌که خاورمیانه جدیدی در حال شکل‌گیری است، گفت: جنبش غرب‌ستیزی و عدالت‌خواهی کشورهای عربی همه آرزوهای آمریکا و اسرائیل را بر باد داد و اگر همین روند ادامه پیدا کند، روند اضمحلال رژیم صهیونیستی تسریع خواهد یافت.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که دیکتاتورهای دست نشانده و خود فروخته این کشورها هیچ‌گاه به فکر امنیت و آسایش مردم نبوده‌اند، تصریح کرد: چنان‌که در روزهای اخیر شاهد هستیم، معمر قذافی برای حفظ حکومت دست به هر‌گونه کشتاری می‌زند؛ اما مردم همچنان در برابر او ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی اضافه کرد: جنبش مردم لیبی با حرکت اسلام‌خواهی و دیکتاتورستیری در حال به دست گرفتن امور شهرها بوده و حتی ارتش این کشور در حال پیوستن به مردم است.

وی با بیان این‌که حرکت مردم لیبی نیز الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی ایران علیه ‌طاغوت است، خاطر‌نشان کرد: در حوادث هفته‌های گذشته به جرأت می توان گفت؛ آمریکا خطر انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای امام راحل و رهبر اندیشمند انقلاب را احساس کرده است.

امام جمعه مراغه ادامه داد: دشمنان اسلام و تشیع باید بدانند که دیگر زمان زورگویی بر ملت‌های مستضعف به پایان رسیده، چراکه موج جدیدی از بیداری مسلمانان و اعراب به راه افتاده که به یقین دامنه این بصیرت به دیگر کشورها نیز گسترش خواهد یافت./935/ت303/س
ارسال نظرات