۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۹۹۲۶۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امروز حوزویان در راه صیانت از نظام اسلامی و تبعیت از رهبری مصمم تر از همیشه هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز مجموعه حوزه در راه صیانت از نظام اسلامی، دفاع از راه امام و ولایت فقیه و ایستادگی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی مصمم تر از همیشه هستند.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، روز دوشنبه، در دیدار فرمانده و مسؤولان تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع)، تصریح کرد: یکی از نعمت های بزرگ الهی بر حوزه های علمیه در راستای صیانت از آرمان امام و خط ولایت و دفاع از نظام اسلامی، تیپ امام صادق(ع) است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه تیپ امام صادق(ع) نماد حضور مجاهدانه روحانیت در عرصه دفاع از باورها و ارزش های انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: ما افتخار می کنیم این تیپ با کارنامه درخشان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در حوزه های علمیه و حوزه علمیه قم نفوذ دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این تیپ در فتنه سال 88 حضوری آگاهانه و فعال داشت و در عرصه بصیرت افزایی و روشنگری در مدارس و سطح طلاب نیز گردهمایی خوبی تحت عنوان میثاق با ولایت برگزار شد که قابل تقدیر و تشکر است.

وی اضافه کرد: وجود تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) از برکات حوزه علمیه قم است و باید این مجموعه قوی تر و متناسب با ماموریت های دهه چهارم انقلاب در عرصه حضور جدی داشته باشد.

تحول حوزه باید متناسب با مقتضیات و نیازهای دهه چهارم انقلاب باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بیان داشت: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به قم بیاناتی داشتند و امروز حوزه در مسیر اجرایی کردن بیانات ایشان و در مسیر تحول پرشتاب به تکاپو افتاده است.

وی تصریح کرد: این تحول پرشتاب حوزه باید متناسب با نیازهای و مقتضیات دهه چهارم انقلاب و در مسیر تدوین الگوی اسلامی ایرانی توسعه باشد.

آیت الله کعبی بیان داشت: تیپ امام صادق(ع) هم باید جایگاه خود را در این مسیر با تدوین سند راهبردی دهه چهارم مشخص کند و در یک گفت وگوی جدی با ارکان حوزه علمیه جایگاه بایسته اش را بازآفرینی نماید و ظرفیت های این مهم نیز در این تیپ فراهم است.

مقام معظم رهبری به خوبی کشور را مدیریت کرده اند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: امروز مجموعه حوزه در راه صیانت از نظام اسلامی، دفاع از راه امام و ولایت فقیه و ایستادگی در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی و تبعیت از ایشان مصمم تر از همیشه هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم با حکمت، تدبیر، روشنگری، شجاعت و تیزبینی مسیر عدالت و پیشرفت را در دهه چهارم به پیش می برند و به خوبی نظام اسلامی و کشور را مدیریت و راهبری کرده اند.

خاورمیانه اسلامی بدون اسرائیل در پیش است

آیت الله کعبی با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام و استکبار برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، بیان داشت: با وجود تمام توطئه های دشمنان نظام اسلامی، امروز ایران اسلامی در حال تبدیل شدن به الگوی کشورهای منطقه تبدیل شده است و خاورمیانه اسلامی بدون اسرائیل در پیش است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز رژیم های دیکتاتوری یکی پس از دیگری فرو می پاشند و نیاز به معارف اهل بیت(ع) بیش از پیش شده است و حوزه باید خود را برای نقش آفرینی در این عرصه آماده کند.

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم ابراز داشت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی جای خود را باز کرده و جبهه استکبار ضعیف تر از همیشه است.

سنگرهای جبهه استکبار یکی پس از دیگری فتح می شود

وی تصریح کرد: امروز چالش جدی بین انقلاب اسلامی و آمریکا و صهیونیسم بیش از همیشه وجود دارد و انقلاب سنگرها را یکی پس از دیگری فتح می کند و در مقابل جبهه استکبار سنگرهای خود را از دست می دهد.

آیت الله کعبی ادامه داد: پیشروی انقلاب اسلامی نیازمند این است که ما جایگاه خود را تعریف کنیم، نیازها را بسنجیم و برای رفع خلاها برنامه ریزی نماییم.

وی با بیان اینکه گفتمان فکری انقلاب اسلامی، گفتمان مسلط قرن بیست و یکم است، تاکید کرد: حوزه های علمیه باید خود را برای خاورمیانه بدون اسرائیل و نشر معارف اهل بیت(ع) در چنین فضایی آماده کنند.

آیت الله کعبی در ادامه به تحلیل تحولات اخیر در منطقه پرداخت و با بیان اینکه استکبار جهانی در صدد انحراف و مصادره انقلاب های مردمی منطقه است، خاطر نشان کرد: خیزش بیداری امت اسلامی در منطقه با محوریت اسلام گرایان است و این مساله استکبار جهانی و آمریکا را به هراس انداخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: امیدواریم همه در راستای تحکیم ارزش ها و صیانت از آرمان های انقلاب بتوانیم رسالت خود را به خوبی ایفا کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات