۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۹۹۲۷۶
انتقاد آیت الله جوادی آملی از بدرفتاری با حجاج:

معطل کردن حاجیان در فرودگاه ها بی توجهی به شعائر الهی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه حرم الهی، صفا و مروه و زمزم از شعائر الهی است، گفت: حاجی و معتمر نیز از شعائر الهی محسوب می شوند.
 آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، ظهر امروز در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، گفت: خداوند در زمانی که سپاه ابرهه به قصد تخریب کعبه به مکه لشگرکشی کردند، آنها را به عذاب مبتلا کرد.

وی ادامه داد: این سوال ایجاد شده است که چگونه در زمانی که «حجاج» به کعبه حمله کرد و حرم الهی را تخریب کرد، خداوند عذاب نازل نکرد؟

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: حجاج به قصد دستگیری ابن زبیر راهی مکه شده بود که به مکه حمله کردند و با تخریب خانه خدا، ابن زبیر را دستگیر کردند و دوباره کعبه را بنا نمودند.

وی با اشاره به ولایت گزیری ابن زبیر در دوران امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)، گفت:  مرحوم صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه گفته اند این واقعه تاریخی نشان می دهد کسانی که به امام خود پشت کنند، حتی اگر داخل خانه خدا هم پناهنده شوند، از عذاب الهی در امان نیستند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه حرم الهی، صفا و مروه و زمزم از شعائر الهی است، گفت: حاجی و معتمر نیز از شعائر الهی محسوب می شوند.

وی با اشاره به رفتار ناپسند مسئولین کشور عربستان با حجاج، گفت: افرادی که حاجیان را در فروردگاه ها معطل می کنند در واقع به شعائر الهی بی توجهی می کنند.

آیت الله جوادی آملی بااشاره به اینکه اطعام فقیران از قربانی حج، یک واجب الهی است، گفت:  فراهم آوردن امکان استفاده از قربانی برای اطعام فقیران برعهده حکومت است و امروز متاسفانه  این امکان فراهم نیامده است و امید داریم تا با تحقق جمهوری اسلامی اهل بیتی در کشور عربستان و آزاد شدن حرمین، اطعام بینوایان از قربانی های حج که در آیه بیست و هشت سوره حج اشاره شده است، تحقق یابد. /909/پ202/ج

ارسال نظرات