۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۹۹۲۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بدحجابی راه رسیدن به مقبولیت زودگذر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بدحجابی را آسان‌ترین راه برای رسیدن به احساس مقبولیت زودگذر دانست و گفت: حیا عامل اصلی عفت است که از ایمان سرچشمه می‌گیرد و اگر یکی از آن دو از بین برود دیگری نیز نابود می‌شود.
عفاف و حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سیدعلی میرابراهیمی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جمع شاعران آیینی و دانشجویان در رشت با اشاره به انتقال ارزش‌های اسلامی در قالب شعر و هنر اظهار داشت: حجاب برای زن عصمت و محافظ ارزش و شخصیت انسانی است.

وی با بیان این که مسأله حجاب یکی از موضوعات قابل توجه برای شاعران است، افزود: حجاب یک فرهنگ است که شعر می‌‌تواند مفاهیم عمیق آن را در خود جاداده و انتقال دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به نقش حجاب در سلامت جسم و جان افراد اشاره کرد و گفت: رعایت حجاب به زن امکان رشد شخصیت می‌دهد و سبب می‌شود‌ زمینه رشد و تعالی وی فراهم شود.

وی با بیان این که فرد بی‌حجاب در اندیشه نمایش خود و زیبایی‌اش است، خاطرنشان کرد: این مسأله عقده حقارت انسان را نشان می‌دهد و زمینه رشد و تعالی وی را نابود می‌کند.

حجت الاسلام میرابراهیمی افزود: کسی که با نمایش زیبایی خود و گزینش پوششی ویژه در اندیشه جلب نظر دیگران به‌سر می‌برد در حقیقت قصد دارد با تکیه بر جذابیت‌های ظاهری خود و بدون اصالت‌ها و ارزش‌های متعالی در جامعه بیابد.

وی به سفارش حجاب در روایات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام‌(ص) و ائمه معصومین‌(ع) افزون بر تٱکیدی که بر رعایت حجاب داشته‌اند، با ارائه دستورالعمل‌هایی جامعه اسلامی را به سوی تهذیب و پاکی رهنمون کرده‌اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، نقش زنان در هنگام ظهور و پس از آن را بسیار تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران زنان در تعیین سرنوشت جامعه خود تأثیرگذار بوده و با پذیرش بخشی از مسؤولیت‌ها حضور خود را پررنگ کرده‌اند.

وی با اشاره به ضوابط پوشش در دانشگاه‌های بزرگ جهان خاطرنشان کرد: با وجود این‌که بیشتر این دانشگاه‌ها در کشورهای سکولار هستند؛ اما برای پوشش دانشگاهیان ضوابط سخت‌گیرانه‌ای را تدوین کرده‌اند.

حجت الاسلام میرابراهیمی ضرورت رعایت حجاب در رفتار و گفتار و قلوب را مورد تٱکید قرار داد و بیان داشت: حیا عامل اصلی عفت است که از ایمان سرچشمه می‌گیرد و اگر یکی از آن دو از بین برود دیگری نیز نابود می‌شود.

وی‌ بدحجابی را آسان‌ترین راه برای رسیدن به احساس مقبولیت زودگذر دانست و افزود: بی‌عفتی احساس ارزشمندی نیست و فرد با حجاب هرگز چنین نیازی را احساس نمی‌کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم  با بیان این‌که با توجه به آثار رسیده به جشنواره می‌توان به ظرفیت‌های زیادی که برای ترویج فرهنگ اسلامی فراهم است، اشاره کنیم، افزود: هنر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دینی است که می‌توانیم مفاهیم ارزشی را از طریق آن گویا‌تر انتقال دهیم.

نظرعلی علیزاده، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به این که در این عرصه نیازمند یک جهاد هنری و یک نهضت فرهنگی هستیم، افزود: ما برای انتقال ارزش‌های خود به این نهضت نیاز داریم چرا که دنیا منتظر این مفاهیم است./950/پ202/س
ارسال نظرات