۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۹۹۲۹۱
در تجمع طلاب و دانشجویان مشهد تأکید شد؛

امروز بهترین فرصت برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر فراهم است

خبرگزاری رسا ـ طلاب و دانشجویان مشهد در تجمع اعتراض آمیز خود نسبت به کشتار مسلمانان در لیبی، بر پیگیری سرنوشت امام موسی صدر از سوی مسؤولان امنیتی کشور تأکید کردند.
امام موسي صدر تجمع تجمع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، تجمع خودجوش طلاب و دانشجویان در اعتراض به کشتار مسلمانان لیبی و حمایت از خیزش های اخیر مردمی در جهان اسلام ظهر امروز مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در مشهد برگزار شد.

جعفری نژاد، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در مشهد در این گردهمایی خطاب به دشمنان اسلام اظهار داشت: ان ها که این حرکت ها را انقلاب نان و دموکراسی و.... می نامند، امروز ما به سمت خاورمیانه اسلام پیش می رویم که ام القرای آن ایران اسلامی به پرچمداری امام خامنه ای خواهد بود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص سازمان های بین المللی تأکید کرد: تجمع ما در مقابل این دفتر هرگز به معنای به رسمیت شناختن سازمان ملل نیست چرا که این سازمانی مرده و منفعل و ملعبه دست رژیم صهیونیستی و مستکبران شده است. شورای امنیت وحقوق بشر به شورای تأمین امنیت آمریکا و انگلیس و اسرائیل تبدیل شده است.

جعفری نژاد، مسؤولان سازمان ملل را عروسک های خیمه شب‌بازی استکبار جهانی خواند و افزود: اینها اگر واقعا دغدغه حقوق بشر داشتند سی سال و بیشتر دیکتاتوری های مختلف را در کشورهای عربی تحمل نمی کردند. اگر مدعیان حقوق بشر به آنچه می گفتند باور داشتند در مقابل جنایت‌های دیکتاتورهایی همچون قذافی، سکوت نمی کردند و دغدغه تعیین جانشین برای آنها نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت بیداری اسلامی که روز به روز بر وسعت ان افزوده می شود از دو مسأله رنج می برد؛ نخست، نبود رهبری واحد در سطح این انقلاب ها در کشورهای مختلف و دوم، فقر نرم‌افزاری، چرا که سال ها تحت دیکتاتوری بوده و تحقیر شده اند و به دلیل عدم هماهنگی باورهای مردم و حکومت ها با مشکلات فرهنگی و اقتصادی مواجه‌اند.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در مشهد تصریح کرد: همه انقلاب‌های اخیر از سوی جوانان اداره می شود، شور و نشاط جوانی برای فعالیت‌های انقلابی مفید است؛ اما نبود یک رهبر واحد که همه اقشار را در کنار هم متحد کند موجب شده تا دشمن از این حربه استفاده کرده و روز به روزاین انقلاب‌ها را در کشورهای مختلف به انحراف می‌کشد تا جایی که مردم به کف خواسته‌هاشان یعنی برکناری دیکتاتور حاکم قناعت کنند.

جعفری نژاد تأکید کرد: این فقر نرم افزاری و خلأ رهبری باید از سوی علمای اسلام و اندیشمندان و دانشمندان کشورهای اسلامی جبران شود. این وطیفه سنگینی برعهده خواص جامعه خصوصا علما و روحانیان و دانشگاهیان محسوب می شود. از سوی دیگر، رسالت رسانه های ما نیز در سطح ملی و بین المللی بسیار مهم است.

وی افزود: امروز در مصاف دو قطبی ایدئولوژیکی شکل گرفته در دنیا میان اسلام ناب و اسلام امریکایی، ایران اسلامی در بعد رسانه ای این جریان، تنها است که این مسوولیت رسانه های ما را در بعد بین الملل دو چندان می کند.
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در مشهد تأکید کرد: با توجه به جهت گیری دولت به سمت استکبارستیزی تقاضا داریم مقامات امنیتی نقش بیشتری در برهه حساس کنونی داشته باشند.

جعفری نژاد خطاب به مسوولین امنیتی کشور ابرازداشت: با توجه به اغتشاشات ایجاد شده در لیبی، امروز بهترین فرصت برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر فراهم است.

وی در ادامه با اشاره به قرابت های جغرافیایی، سیاسی و تاریخی بحرین با ایران گفت: با توجه به این موارد در خصوص بحرین باید جدی تر وارد شویم و نگذاریم این انقلاب بیراهه رفته و از رسالت اصلی خود به انحراف کشیده شود.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در مشهد با ابراز امیدواری نسبت به شکل‌گیری جبهه‌های مقاومت جهانی طبق فرموده امام راحل(ره) یادآور شد: این‌که در این شرایط، صداوسیما اخبار مهم تحولات منطقه را در کنار اخبار اقتصادی و حاشیه ای داخلی پخش می کند یا نخستین خبر رسانه ملی ما، در خصوص خرید شب عید مردم است جای تأمل دارد.

در ادامه این تجمع اعتراض آمیز، حسین زاده، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی با تأکید براین‌که اسلام و مسلمانی مرز نمی شناسد، گفت: این روزها که صدها نفر به خاک و خون کشیده شدند سازمان ملل ومدعیان حقوق بشر کجا بودند؟ سازمان مللی که فقط برای منافع مستکبران است باید درش بسته شود.

وی با اشاره به اسارت امام موسی صدر در لیبی ادامه داد: او رهبری بود که شیعه و سنی و مسیحی را کنار هم در لبنان مقابل رژیم صهیونیستی متحد کرد و اسرائیل نتوانست این ها را تحمل کند و در نهایت با همکاری قذافی او را زندانی کرد. چگونه است که وقتی جاسوان آمریکایی در ایران دستگیر می‌شوند همه رسانه ها و سازمان‌های بین المللی برای ازادیشان غوغا می کنند اما سی سال از اسارت امام موسی صدر در لیبی و سردار احمدمتوسلیان وهمراهانش در لبنان می گذرد وصدایی از این ها بلند نمی شود.

حسین زاده با تأکید براینکه فتنه گران داخلی تکمیل کننده پازل دشمن در خاورمیانه هستند، اظهار داشت: هدف این فتنه گران، متمرکز کردن افکار عمومی جهان بر روی تحرکات تمسخرآمیز داخل ایران است تا مستکبران به راحتی مسلمانان را در جهان اسلام به خاک و خون بکشند.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی، با اعلام آمادگی جوانان طلبه و دانشجو برای قیام به فرمان رهبر انقلاب، خطاب به ملت ایران گفت: اگر واقعا مسلمان هستیم نباید عید داشته باشیم چرا که برادران ما را در کشورهای مختلف را به خاک و خون می کشند.

قابل ذکر است، در این گردهمایی که مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل برگزار شد، شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی چون «الله اکبر؛ لا اله الاالله»، «سازمان بی تفاوت؛ خجالت خجالت»، «مرگ بر موسوی و کروبی»، «قذافی مرگت باد»، «بالروح بالدم لبیک یا حسین»، «می کشم آنکه برادرم کشت»، «ای رهبر آزاده؛اماده ایم اماده»، «لیبی حمایتت می کنیم»، «مرگ بر اسرائیل» ضمن اعلام حمایت قاطع از حرکت های مردمی در مصر، اردن، تونس، آذربایجان، بحرین و.... بر اسلامی بودن خیزش مردم لیبی و جدایی راه ان از فتنه گران و دولت قدافی تأکید کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، بیانیه ای از سوی کمیته همبستگی با جهان اسلام قرائت شد./930/پ201/س
ارسال نظرات