۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۹۹۳۶۳
با صدور اطلاعیه ای صورت گرفت؛

هشدار جامعه مدرسین نسبت به توطئه انحراف نهضت های اسلامی در منطقه

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای ضمن حمایت از نهضت های اسلامی در خاورمیانه، خواستار مراقبت از دستاوردهای این نهضت ها در مقابل توطئه استکبار شد.
جامعه مدرسين

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات عظیم و در عین حال سریع جهان اسلام و موج عظیم بیداری اسلامی که در خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد نمونه‌های بارز آن هستیم، نوید بخش آینده‌ای خجسته و پر از موفقیت برای کشورهای اسلامی و ملت‌های ستمدیده است. در این میان ذکرچند نکته اهمیت فراوان دارد:

1. تظاهرات پرشکوه مردم کشورهای اسلامی از مصر، و تونس، لیبی و الجزایر تا بحرین، یمن، عربستان‌، عمان و... همه و همه حکایت از عمق باورهای دینی و تلاش برای برپایی حکومت دینی- آن هم در شکل حقیقی آن و برپایه آموزه‌های قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) دارد.

2. جبهه استکبار با فرماندهی آمریکا،‌ انگلیس و اسرائیل تلاش فراوان دارد تا با نفوذ در صفوف انقلابیون، ضمن توطئه‌ای جدید، انقلاب‌ها را به انحراف بکشاند. از این رو مردم مسلمان کشورهای اسلامی با هوشیاری تمام باید مراقبت نموده‌ و توطئه‌های استکباری را خنثی نمایند.

3. قدرتهای استکباری نیز باید بدانند که روزگار سیطره آنان بر ممالک اسلامی و مستضعف به سر‌آمده و دیگر نخواهند توانست با خدعه و فریب،‌ کشورها را مستعمره خویش قرار دهند. مردم جهان اسلام دیگر بیدار شده‌اند و دیکتاتورهای دست نشانده‌ی‌ آنان را بر نمی‌تابند و در برابر حکومت‌های غیر مردمی و متکی به بیگانگان تا بذل جان ایستادگی می‌کنند.

4. کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در کشورهای اسلامی بویژه در لیبی و سایر کشورهای اسلامی دل همه‌ی آزادی خواهان و بشر دوستان را به درد آورده است. به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع که تنها گناه آنان اعتراض به ظلم و زور حاکمان نالایق آنهاست با کدامین موازین حقوق بشری سازگار است؟

5. نهادهای مدعی حقوق بشر در آستانه آزمونی بزرگ قرار دارند و چگونگی رفتار آنان در رسیدگی به مطالبات به حق مردم مظلوم و مسلمان و آزاده محکی شفاف برای قضاوت جهانیان را فراهم می‌آورد.

در پایان پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان را با چیره شدن جبهه ایمان و اسلام بر کفر و نفاق از خداوند متعال خواستاریم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
/914/د102/ج
ارسال نظرات