۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۹۹۳۸۱
عضو فراکسیون روحانیان مجلس:

تصمیم خبرگان ملت در اجلاس آتی، برخواسته از نظر قاطبه مردم خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سابقه آقای مهدوی کنی در مبارزات انقلاب و پس از پیروزی انقلاب مطمئنا با اعلام نامزدی برای ریاست، مورد اقبال خبرگان قرار می گیرد اما حدس ما این است که اگر وی کاندیدا شود آقای هاشمی از حضور در انتخابات انصراف خواهد داد.
علي محمد رضايي نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس هشتم
حجت الاسلام علی محمد رضایی، نماینده مردم تربیت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دیدار اخیر مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی با تنی چند از مراجع تقلید گفت: در دیدار روحانیان مجلس شورای اسلامی با مراجع معظم تقلید بیشتر موضوعات فرهنگی، رهنمودات مراجع معظم تقلید به مجلس مطرح شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سکوت برخی خواص نسبت به فتنه های اخیر تاثیری در ایجاد تغییرات عمده در هیات رییسه خبرگان مجلس خواهد داشت گفت: اینکه عنوان می شود سکوت برخی افراد همچون آقای هاشمی به معنای حمایت از فتنه گران تلقی می شود سخن درستی نیست چرا که بسیاری افراد سکوت کرده را دیده ایم که با مواضع فتنه گران مخالفت کامل دارند ولی بنا به دلایلی ابراز نظر نمی کنند.

عضو مجمع روحانیان مجلس ادامه داد: البته هر تصمیم و نظری که خبرگان منتخب ملت در اجلاس پیش روی بگیرند متاثر از رای و نظر قاطبه مردم جامعه و توام با بصیرت و تیز بینی نمایندگان خبرگان رهبری است.

وی در رابطه با اعلام نامزدی آیت الله مهدوی کنی در انتخاب هیات رییسه خبرگان ابراز داشت: با توجه به سابقه آقای مهدوی کنی در مبارزات و پس از پیروزی انقلاب مطمئنا با اعلام نامزدی برای ریاست، مورد اقبال خبرگان قرار می گیرد اما حدس ما این است که اگر وی کاندیدا شود آقای هاشمی از حضور در انتخابات انصراف خواهد داد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حدس ما این است که با اعلام حضور آقای مهدوی کنی در انتخابات خبرگان، آقای هاشمی از حضور در انتخابات کناره گیری می کنند، اگر اظهار تمایلی برای حضور نامزدهای دیگر وجود داشته باشد مطمئنا سابقه بسیار روشن و گویای آقای مهدوی کنی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در کنار بصیرت و هوشمندی، موجب خواهد شد که وی به عنوان رییس خبرگان رهبری انتخاب شود. /955/ت302/ج
ارسال نظرات