۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۹۹۳۹۸
آیت الله استادی:

احیای معارف اهل بیت در مدینه مرهون تلاش ها و اقدمات آیت الله العمری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تجلیل از شخصیت وارسته آیت الله العمری رهبر شیعیان مدینه، تاکید کرد: این عالم ربانی در راستای نشر معارف اهل بیت و دفاع از کیان تشیع متحمل سختی های فراوان شد و عمر خود را در این راه صرف کرد.
مراسم چهلمين روز درگذشت شيخ العمري در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله شیخ محمد علی العمری رهبر فقید شیعیان کشور عربستان، که سه شنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، علمای عربستان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، از خدمات و تلاش های این عالم ربانی در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و دفاع از کیان تشیع تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه علامه العمری عمر شریف خود را وقف نشر و ترویج معارف غنی اهل بیت(ع) کرد، گفت: آیت الله العمری معارف و علوم اهل بیت(ع) را به خوبی فرا گرفته بود و بعد از بیست سال تحصیل در نجف اشرف به شهر مدینه بازگشت و خدمات بسیاری به اسلام و شیعیان کرد.

آیت الله استادی با اشاره به اینکه آیت الله العمری احیاگر معارف اهل بیت(ع) در شهر مدینه بود، بیان داشت: شهر مدینه با حضور آیت الله العمری به پایگاهی برای شیعیان تبدیل شد و پیروان اهل بیت(ع) به این شخصیت وارسته مراجعه می کردند.

وی افزود: این عالم متقی و وارسته در طول شصت سال حضور با برکت خود در مدینه در راه نشر معارف اهل بیت متحمل مرارت ها و شکنجه های فراوان شد و همواره در صدد احیای امر اهل بیت(ع) بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: بعد از ارتحال آیت الله المعری مراجع تقلید و علما پیام های تسلیت جداگانه ای صادر و از شخصیت این عالم ربانی به نیکی یاد کردند و خدمات و تلاش های وی را ستودند.

آیت الله العمری با مشی و روش اعتدالی از مکتب تشیع دفاع کرد

وی ادامه داد: علامه العمری در مدینه که متاسفانه در شکم وهابی ها قرار گرفته، توانست از کیان تشیع و معارف غنی اهل بیت(ع) دفاع کند و خدمات وی تنها در این عرصه و جبنه های علمی نبود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت الله العمری شخصیتی روشن بود که توانست افزون بر خدمات علمی و معنوی برای فقرا و مستمندان منازل مسکونی بسازد و همواره به فکر آنان باشد.

امام جمعه موقت قم، با اشاره روش و مشی اعتدالی مرحوم علامه المعری، ابراز داشت: این عالم ربانی با همین روش توانست از مکتب اهل بیت دفاع کند و امیدواریم آقازاده های این شخصیت مجاهد نیز راه وی را ادامه دهند.

علما دین را از انحراف و تحریف مصون نگه داشته اند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روایاتی جایگاه علما را بسیار برجسته توصیف و تاکید کرد: یکی از خدمات علمای بزرگ این بود که اجازه ندادند معارف اهل بیت فراموش و مکتب و دین دچار انحراف شود.

آیت الله استادی بیان داشت: علما در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده و هستند و هرکجا مطلبی که خلاف بوده و بیان شده است، روشنگری کردند.

متسمک شدن به تندوری برای نشر معارف اهل بیت نادرست است

وی افزود: برخی از گروه ها دست به فرقه سازی می زنند و افرادی نیز دچار غلو می شوند که هر دو به دین و اسلام ضربه می زند و خوشبختانه علما همواره هوشیار بوده اند و دین را از انحراف مصون نگه داشته اند.

آیت الله استادی، متسمک شدن به تندوری برای نشر معارف اهل بیت را نادرست خواند و بیان داشت: عقل، فطرت و علم مؤید معارف غنی اهل بیت است و برای نشر و ترویج این معارف حقه نباید تندوری کرد، چراکه تندروی در مقطع حساس کنونی نه تنها جواب نمی دهد بلکه مضر نیز هست.

رسانه ها معارف محکمات اهل بیت را عرضه و تبیین کنند

وی اظهارداشت: امروز دنیا تشنه معارف ناب و غنی اهل بیت و اسلام است و باید در چنین شرایطی به درستی آموزه های دینی را به مردم و جامعه عرضه کرد.

آیت الله استادی نقش رسانه ها را در این راستا مؤثر و برجسته خواند و ادامه داد: یکی از رسالت ها و وظایف مهم رسانه های کشور این است که معارف و محکمات مکتب اهل بیت(ع) را در اختیار دیگران قرار دهند و به مراکز اسلامی عرضه کنند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات