۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۹۴۴۳

برترین‌های مرکز فقهی ائمه اطهار معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده و دانش‌پژوهان ممتاز مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد.
تجليل از پژوهشگران برگزيده مرکز فقهي ائمه اطهار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده و دانش‌پژوهان ممتاز مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی، در سالن فقاهت این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی بر اهمیت فراگیری آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: عالمان دین در طول تاریخ به نوشتن موسوعه‌ها و آثار علمی فراوانی دست زده‌اند.

وی افزود: عالمان دین در بخش آموزش هرگز کوتاهی نکرده‌اند و تاریخ همواره نظاره‌گر ایستادگی آنان بر قله فقه، کلام، تفسیر و سایر دانش‌های اسلامی با تلاش و کوشش فراوان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست با اشاره به سفارش‌های فراوان ائمه اطهار(ع) بر این دو امر، یعنی آموزش و پژوهش، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) همواره دنبال کارهای استوار، به سامان و با انجام و آغاز روشن بوده‌اند و در مقاطعی از تاریخ، اخبار به پالایش ائمه(ع) پالایش می‌شده است.

براساس این گزارش، در ادامه این مراسم و با حضور آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی،‌ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از پژوهشگران برگزیده و دانش‌پژوهان ممتاز این مرکز در دو بخش سطح و خارج با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

در بخش سطح از حجج اسلام سیدحسین منافی، موحد ابطحی، رضاپور صدقی، جواد شفیعی، جلالیان، آذریان، بحری، قوی، روح الله سیف، مصیبت، محمدی مجد تجلیل شد و محمود هل اتایی به عنوان نخیه علمی و رفیعی به عنوان نخبه اخلاقی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) معرفی شدند.

همچنین حجج اسلام محمدجواد صفایی، مجید محمدی، ابوالفضل ابراهیمی، احمد مولایی، عبدالحسین موسوی‌نیا، کاظم ابطحی، محمدی مجد و روح الله سیف به عنوان با انضباط‌ترین پژوهشگران این مرکز معرفی شدند.

در بخش خارج نیز، حجج اسلام محمدجواد محمدی، رضا اسکندری، مهدی رهنما، حمید ستوده، محسن رضایی، محمدهادی عالمی، محمدحسن شعبانی، احسان عابدین‌پور، رمضانی، رحمان‌پور و روحی، لوح تقدیر خود را از دستان آیت‌الله لنکرانی دریافت کردند.

حجج اسلام محمدحسن مروجی طبسی، محمدعلی قاسمی، قدرت‌الله انصاری از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بودند و حجج اسلام فداحسین عابدی، سیدجواد حسینی‌خواه و علی سعیدی به عنوان پژوهشگران قابل تقدیر معرفی شدند.

این گزارش می‌افزاید: مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده و دانش‌پژوهان ممتاز مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همه ساله از سوی مسؤولان این مرکز برگزار می‌شود. /920/پ201/ص

ارسال نظرات