۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۹۴۴۴
امام جمعه رشت:

مساجد بهترین پایگاه برای تقویت معنویت و باورهای دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت مساجد را بهترین پایگاه برای تقویت معنویت و باورهای دینی در مردم به ویژه نسل جوان جامعه دانست و گفت: باید با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی متنوع و تأثیر‌گذار زمینه حضور بیشتر جوانان در مساجد را فراهم کنیم.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جلسه ستاد امور مساجد استان که در رشت برگزار شد، با اشاره به این که هر مجموعه‌ای نیازمند مدیری توانمند و لایق است، گفت: مساجد نیز به منظور خدمات‌دهی و بهره‌گیری بهتر از معنویت آن نیازمند مدیریت شایسته است.

وی، مساجد را محل سازندگی جامعه اسلامی دانست و با بیان این که انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفت، افزود: این مجموعه معنوی هم نیازمند مدیر است که شایسته‌ترین فرد برای مدیریت مساجد روحانیان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، مساجد را بهترین پایگاه برای تقویت معنویت و باورهای دینی در مردم به ویژه نسل جوان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی متنوع و تأثیر‌گذار زمینه حضور بیشتر جوانان در مساجد را فراهم کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، امام جماعت را مدیر یک مسجد دانست و گفت: البته در کنار مدیریت امام جماعت امور دینی و فرهنگی یک مسجد نیز باید با مشارکت افردی لایق دنبال شود و در این جهت باید در راستای اسلام، قرآن و ولایت عمل کرد.

وی در ادامه سخنان خود به بخشی از وظایف سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: این سازمان باید روح وقف‌کردن را در مردم زنده کند و این موضوع باید مورد توجه مدیران این مجموعه قرار گیرد و اگر روح وقف در میان مردم بمیرد دیگر کسی حاضر نیست، اموال خود را وقف کند.

امام جمعه رشت با تأکید بر حمایت از ائمه جماعات مساجد در سطوح استان‌ افزود: باید زمینه فعالیت بیشتر ائمه جماعات در سطح مساجد را فراهم کنیم که نیازمند حمایت و پشتیبانی از این قشر تأثیر‌گذار جامعه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که باید با همراهی و هماهنگی بیشتر با ائمه جماعات مساجد زمینه تثبیت آنها در مسجد را فراهم کنیم، ادامه داد: نباید برخی ناهماهنگی‌ها سبب ایجاد اختلاف در مساجد شود./950/پ202/س
ارسال نظرات