۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۹۹۴۵۹
آیت الله سیدرضی شیرازی:

مرحوم سبزواری بیش از ده دلیل برای تجرد و بقای نفس ارائه کرده است

خبرگزاری رسا ـ در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «آموزه‌های دینی و مساله نفس و بدن» شماری از اعضای هیئت علمی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی با آیت الله سیدرضی شیرازی دیدار کردند.
 
همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مساله نفس و بدن


به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «آموزه‌های دینی و مساله نفس و بدن» شماری از اعضای هیئت علمی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی با آیت الله سیدرضی شیرازی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام آل‌بویه، مدیر پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و ابراهیم علی‌پور، مدیر گروه فلسفه گزارشی کوتاه درباره اهداف و چشم‌اندازهای همایش ارائه کردند.

سپس سؤالاتی درباره نحوه ارتباط نفس و بدن و میزان سازگاری نظریات فلسفی با آموزه‌های دینی مطرح شد که آیت الله سیدرضی شیرازی ضمن استقبال از طرح چنین مباحث مهمی به آنها پاسخ گفت.

وی درباره نفس و اهمیت آن به عبارت معروف حاجی سبزواری در منظومه «النفس فی وحدتها کل القوی و فعلها فی فعله قد انطوی» اشاره کرد و گفت: مرحوم سبزواری در منظومه بیش از ده دلیل برای تجرد و بقای آن اقامه کرده است.

آیت الله شیرازی ادامه داد: میان دیدگاه فیلسوفان اسلامی به‌ویژه حکمت متعالیه و قرآن تعارضی وجود ندارد. از این رو به نظر می‌رسد دیدگاه حکمت متعالیه قابل دفاع است.

در پایان آیت الله شیرازی پرداختن به چنین موضوعاتی را مهم و کلیدی ارزیابی کرد.

گفتنی است، همایش بین‌المللی آموزه‌های دینی و مسأله نفس و بدن 18 و 19 اسفندماه سال جاری از سوی پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار خواهد شد.

 علاقه مندان می‌توانند برای کسب آگاهی بیشتر به سایت اینترنتی این همایش بنشانی http://seminars.ir/portal.php مراجعه کنند./916/پ203/ع



ارسال نظرات