۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۹۹۴۶۰
استاد دانشگاه باقرالعلوم:

امام خمینی منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه به خطر انداخت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: امام، منافع آمریکا و اسراییل را در منطقه به خطر انداختند و تمدن غرب را به چالش کشیده و تاریخ را به گونه ای ورق زدند که افق نوینی در برابر بشریت برای چگونه زیستن بر اساس آموزه های وحیانی و ایجاد تمدنی نو گشوده شد.
حجت الاسلام محسن الويري



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راوبط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محسن الویری، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی کوتاه کردن پای استعمارگران و نظام سلطه از ایران بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) درپی به دست گرفتن رهبری انقلاب نبودند و به تعبیر خودشان فقط به تکلیفشان عمل می کردند و اگر کسی بگوید امام خمینی انقلابی را رهبری کردند که در برابر رژیم ستم شاهی پهلوی بایستد و با آن مبارزه کند و آن را سرنگون کند، حرف نادرستی نزده است.

استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه امام واقعا جلوی رژیم تا بن دندان مسلح و مقتدر شاهنشاهی محکم ایستاد، تصریح کرد: ولی این همه آن چه امام انجام دادند نیست، امام خمینی(ره) افزون بر سرنگونی رژیم پهلوی، به دوران پادشاهی در ایران پایان دادند و ایران را از نظر ساختار حکومتی وارد مرحله ای جدید کردند.

حجت الاسلام الویری گفت:امام، منافع آمریکا و اسراییل را در منطقه به خطر انداختند، ایشان تمدن غرب را به چالش کشیده و تاریخ را به گونه ای ورق زدند که افق نوینی در برابر بشریت برای چگونه زیستن بر اساس آموزه های وحیانی و ایجاد تمدنی نو گشوده شد.

وی یکی از مهمترین تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها را دیدگاه امام نسبت به انسان و هویت درونی و بیرونی او دانست و یادآور شد: همه نظریه های انقلاب به صورت عمده روی عوامل و زمینه‌های بیرونی و اجتماعی و عناصر آشکار یک انقلاب تکیه دارند ولی انقلاب اسلامی را پیش و بیش از هر چیز باید بر اساس مؤلفه های درونی انسان در منظومه اندیشه اسلامی فهم کرد.

حجت الاسلام الویری اضافه کرد: برای ارائه تفسیری از چیستی انقلاب اسلامی ایران باید ابتدا به سراغ پایه های انسان شناختی این انقلاب رفت و انسان را از نظر قرآن و آموزه های دینی مورد بررسی قرار داد و تفاوت آن را باید در برداشتی که امام از انسان و هویت انسانی و عوامل مؤثر در شخصیت انسان آفات و آسیب های آن داشتند جست وجو کرد.

وی با بیان اینکه راز همه تأکیدات امام بر مسأله خطر هوای نفس و ضرورت پاکیزگی نفس به عنوان عامل خسارت و یا صیانت انقلاب و نظام برخاسته از دیدگاه امام نسبت به انسان است، تصریح کرد: اگر انسان موجودی خدا خواه است، همه ابعاد درونی و بیرونی اش در پیوند با توحید قرار خواهد گرفت و انقلاب هم حرکتی در مسیر هموار ساختن محیط پیرامونی انسانها و همسو سازی آن با این نیاز طبیعی انسان و حرکت فطری انسانها تفسیر خواهد شد.

حجت الاسلام الویری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران می تواند یک الگوی شایسته برای جهانیان باشد، بیان داشت: نقش انقلاب اسلامی در بیداری ملتها بیشتر از نوع دوم اثرگذاری است.

وی ادامه داد: مردم دیگر کشورها خود به آرمان های انقلاب و اندیشه های بنیادی این انقلاب علاقمند شده اند و روی آن مطالعه کرده اند و ریز به ریز رویدادهای آن را زیر نظرگرفته اند و چون آن را شایسته الگوبرداری تشخیص داده اند کوشیده اند از آن الگو بگیرند؛ این دخالت در امور داخلی کشورها نیست، بلکه نتیجه تاثیر طبیعی انقلاب است./916/د102/ع

ارسال نظرات