۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۹۹۴۷۸
مسؤول کانون‌های مساجد مازندران:

مسجد مهم‌ترین پایگاه برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون‌های فرهنگی مساجد مازندران با اشاره به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی، از مسجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه برای مقابله با این توطئه‌ها یاد کرد.
مسؤول کانون فرهنگي مساجد مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد فوقی، مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، چهارشنبه شب در همایش آموزش مدیریت فرهنگی و تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان در ساری از تشکیل ستاد بزرگداشت 18 اسفند دبیرخانه این استان به مناسبت هجدهمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد.

فوقی افزود: مساجد حساس‌ترین نقاط اطلاع‌رسانی جهان اسلام هستند و در همه دوران‌ها چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آن، مهم‌ترین گام‌های عقیدتی، سیاسی و فرهنگی را برداشته اند.

وی تصریح کرد: مساجد از صدر اسلام تا کنون و روحانیان شیعی به لحاظ تاریخی نشان داده‌اند که از مهم‌ترین عوامل بسیج کننده و حرکت‌دهنده جامعه به سوی ارزش‌های سیاسی و فرهنگی بوده‌اند.

مسؤول کانون‌های فرهنگی مساجد مازندران بر ضرورت تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری در همه مساجد استان تأکید کرد و اذعان داشت: احیا و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد موجب شده تا حضور افراد کم سن و سال و جوانان با تحصیلات عالی پر رنگ تر شده به گونه ای که اقامه نماز در هر سه نوبت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشاء برگزار می شود.

فوقی افزود: مسجد فقط برای عبادت ساخته نشده، بلکه در عصر حاضر بنا به فرموده مقام معظم رهبری که در رویارویی با مسأله ناتوی فرهنگی به سر می بریم، باید از همه ظرفیت های موجود برای انجام فعالیت های هنری، آموزشی و فرهنگی استفاده کنیم تا شاهد رونق روزافزون مساجد باشیم و از این رهگذر حضور پر شور جوانان و نوجوانان بیش از پیش تاثیر خود را می نمایاند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در 18 اسفند سال 71 بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی و احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد تشکیل شد.

فوقی با تأکید بر این که باید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در این استان براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به صورت باشکوه برگزار می‌شود.

مسؤول کانون های فرهنگی مساجد مازندران افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از کتابداران، مدیران مسؤول و ائمه جماعات برتر، رابطان کانون های مسجد، مدیران مسجد‌محور، برترین‌های جشنواره‌های بزرگ جوانان مساجد کشور، افتتاح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و خبرنگاران از جمله برنامه های 18 اسفند در استان است.

وی، برگزاری همایش نماز، آموزش و تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های کانون های مساجد، همایش طرح اعتقادی فرهنگی چهره به چهره، آموزش زوج‌های جوان، همایش چگونگی مواجه با جنگ نرم، آموزش مدیریت فرهنگی مساجد و چگونگی مبارزه با فرقه‌های انحرافی را از دیگر برنامه های گرامی‌داشت هجده اسفند در این استان عنوان کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات