۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۹۹۴۸۶
صبح امروز در قم؛

سومین جشنواره هنر آسمانی آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ سومین جشنواره هنر آسمانی با حضور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، امروز در مرکز جهانی علوم اهل بیت(ع) قم آغاز به کار کرد.
جشنوراه هنر آسماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین جشنواره ادبی، هنری ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه(هنر آسمانی)، صبح امروز 12 اسفند ماه با حضور شماری از مسؤولان و مدیران حوزه‌های علمیه در مرکز جهانی علوم اهل بیت علیهم السلام قم آغاز به کار کرد.

این جشنواره که در دو شیفت صبح و عصر در قم برگزار می‌شود در برنامه صبح آن طلاب و فضلای حوزه علمیه در کارگروه‌های تخصصی در موضوعات ادبی و هنری به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و عصر امروز نیز مراسم اختتامیه این همایش برگزار می‌شود.

این جشنواره از 6 کمیسیون تخصصی، شامل کمیسیون‌های شعر، داستان، پژوهش های هنری، فیلم، فیلم نامه و هنرهای تجسمی تشکیل شده که با حضور اساتید و کارشناسانی از حوزه علمیه قم و تهران به صورت همزمان مباحث تخصصی در بخش های مختلف را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

براساس این گزارش، در سال جاری استقبال خواهران و برادران طلبه از این جشنواره چشمگیر بوده است به گونه‌ای که براساس اعلام مسؤولان جشنواره نسبت به دوره گذشته 60 درصد رشد داشته است.

وحید فرجی دبیر اجرایی جشنواره هنر آسمانی از شرکت 3 هزار 819 طلبه خواهر و برادر هنرمند از 22 استان کشور در این جشنواره خبر داد و افزود: 633 نفر از شرکت‌کنندگان را بانوان طلبه از سراسر کشور تشکیل می‌دهند که این آمار نسبت به دوره‌های گذشته بسیار متفاوت است.

گفتنی است، جشنواره هنر آسمانی هر دوسال یک بار با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار می شود که نخستین جشنواره آن در سال 85 و دومین آن در سال 87 و امسال نیز سومین جشنواره آن در حال برگزاری است. /917/پ202/ص
ارسال نظرات