۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۹۹۵۰۷
حجت‌الاسلام صادقی:

جشنواره هنر آسمانی 93 درصد رشد داشته است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره هنر آسمانی با اشاره به استقبال بسیار خوب طلاب و فضلای حوزه علمیه از سومین جشنواره هنر آسمانی از ارسال سه هزار 819 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
حجت الاسلام هادي صادقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی صادقی، دبیر جشنواره هنر آسمانی در سخنانی در سومین جشنواره ادبی، هنری ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه(هنر آسمانی) که صبح امروز 12 اسفند ماه با حضور شماری از مسؤولان و مدیران حوزه‌های علمیه در مرکز جهانی علوم اهل بیت علیهم السلام قم آغاز به کار کرد گفت: در این دوره رشد چشمگیری را در آفرینده‌های هنری طلاب شاهد بودیم که از لحاظ کمی بیش از 93 درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام صادقی خاطر نشان کرد: در این دوره سه هزار 819 اثر به دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی رسید که این آثار شامل طلاب خواهر و برادر می‌شود که از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

وی اظهار کرد: این جشنواره در چهار بخش پژوهش 96 اثر، هنرهای نمایشی 206 اثر، ادبیات 1896 اثر، هنرهای تجسمی 1575 اثر بود.

دبیر جشنواره هنر آسمانی عنوان کرد: رتبه اول از لحاظ تعداد را شعر با 1050 اثر، عکس با 970 اثر رتبه دوم و داستان با 495 اثر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: به اذعان و گواهی دواران جشنواره آثار ارسالی از لحاظ کیفیت و غنا و توانمندی‌ها هنری رشد فوق العاده‌ای داشته است. رشد کیفی آثار نشان می‌دهد که جشنواره هنر آسمانی جای خود را در میان حوزه و وحوزویان یافته و هنر در حوزه به رسمیت شناخته شده است.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: به حمدالله دبیرخانه جشنواره به صورت دائمی شکل گرفته و کمیته‌های تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در ادامه این جشنواره فعالیت کمیته‌های جدی‌تر می‌شود.

گفتنی است، جشنواره هنر آسمانی هر دوسال یک بار با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار می شود که نخستین جشنواره آن در سال 85 و دومین آن در سال 87 و امسال نیز سومین جشنواره آن در حال برگزاری است./917/پ202/ص
ارسال نظرات