۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۹۹۵۴۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

مساجد مرکز خیزش نهضت های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که همه حرکت های اسلامی از مساجد آغاز شده است، گفت: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری مرجعیت دینی و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید برخاسته از مساجد و حوزه های علمیه بوده است.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع خبرنگاران به فعالان فرهنگی در زمینه مساجد اشاره کرد و افزود: نهادهایی مانند اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه پاسداران به عنوان فعالان فرهنگی، هر کدام در زمینه امور مساجد وظیفه ای تعریف شده دارند.

وی به راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اشاره کرد و گفت: خانواده باید فرزندان خود را با مساجد آشنا کنند که این وظیفه ای دینی و شرعی است.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: ارتباط بین مدرسه و مساجد تحت عنوان پیوند مدرسه و مسجد به وسیله مسؤولان مساجد « امام جماعات، هیئت امنا و مسئولان مدرسه هر محله » یکی دیگر از راهکارهای جذب جوانان به مساجد است.

مسؤول دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان با بیان اینک ه برنامه های مساجد باید جوان پسند و به روز باشد، تصریح کرد: اگر برنامه های مساجد به روز و جوان پسند باشد در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد موثر خواهد بود.

وی مسؤولیت دادن به نوجوانان را مهم ترین عامل جذب آنان به مساجد دانست و اذعان کرد: تشکیل کانون های فرهنگی و سپردن آنها به جوانان، راه اندازی کتابخانه های مساجد، فراهم کردن زمینه اردوهای درون استانی برای جوانان از جمله برنامه های جذب جوانان به مسجد است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، مسجد را مرکز حرکت و خیزش انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: مسجد در تقویت و حضور جوانان در جبهه ها، اطلاع رسانی از ظلم و ستم رژیم گذشته به وسیله علما، روحانیون مبلغان و همچنین در تثبیت انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای داشته است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که همه حرکت های اسلامی از مساجد آغاز شده است، گفت: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری مرجعیت دینی و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید برخاسته از مساجد و حوزه های علمیه بوده است.

وی، مسجد را محل امن و آرامش دانست و اذعان کرد: مسجد به عنوان محل امن و آرامش باید از هر تنشی حفظ شود تا جایگاه حقیقی خودش را حفظ کند.

حجت الاسلام گلمیرزاده خاطر نشان کرد: بهترین و مهم ترین مکان برای برگزاری جلسات، گفتمان و پرسمان های دینی در مقابله با نقشه های دشمن، مسجد است./950/پ202/ص
ارسال نظرات