۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۹۹۶۴۸
در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی؛

11 خانه‌ نور در خوزستان فعالیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، از فعالیت 11 خانه نور در این استان خبر داد.
حسين براتي، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان
حسین براتی، مسؤول دبیرخانه‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از فعالیت 11 خانه نور در این استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس سهمیه‌ای که از سوی ستاد عالی مساجد کشور برای استان خوزستان در زمینه خانه‌های نور اختصاص یافته، 11 خانه نور در سطح این استان شناسایی و معرفی شدند.

این مقام مسؤول، خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری تخصصی قرآن و نماز، که در کانون‌ حضرت مهدی(عج) شهرستان دزفول دایر است، این خانه‌های نور انجام وظیفه می‌کنند؛ در این خانه‌های نور در زمینه‌های مختلف قرآنی برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود و آموزش‌های قرآنی را در کنار کانون‌های تخصصی فرهنگی و هنری به علاقه‌مندان به فراگیری علوم قرآنی دارند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان بیان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی از سوی نهادهای مختلف با هم تعارض ندارند و کار زمین مانده در این عرصه آنقدر زیاد است که اگر همه دست به دست هم بخواهند در زمینه قرآنی اقدام کنند، باز هم به لحاظ نیروی انسانی کم است.

براتی یادآور شد: علی‌رغم نظر برخی افراد که ابراز می‌کنند در این زمینه‌ها موازی کاری انجام می‌شود، این درست است. هر کس در حوزه قرآن احساس وظیفه می‌کند وارد صحنه می‌شود و به این امور می‌پردازند؛ علی‌رغم تعریف و تمجیدهای خود باز از عرصه مسجد عقب هستیم، زیرا ظرفیت قوی در مساجد نهفته است که متأسفانه مسؤولان ذیربط از آن غافل هستند./945/پ203/ص

ارسال نظرات