۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۹۹۶۵۳

راه اندازی 10 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل بازرسی و نظارت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از راه‌اندازی ده هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور خبر داد.
کانون مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌خراسانی جمعه شب در جمع نخبگان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی بر نقش‌آفرینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحولات فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 1371 اظهار داشت: در این مدت 10 هزار کانون تأسیس شده و برنامه توسعه این کانون‌ها همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام حسینی‌خراسانی از امضای تفاهمنامه با استانداران برای حمایت از مساجد کشور خبر داد و افزود:‌ شعار دولت مکتبی دکتر احمدی‌نژاد نیز از ابتدا مسجد‌‌محوری بوده و زمینه توسعه کانون‌های مسجدی بیش از گذشته وجود دارد.

مدیر‌کل بازرسی و نظارت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: فعالان مسجدی، افسران جنگ نرم هستند و باید رسالت مهم خود را در مقابله با جنگ نرم ایفا کنند.

وی تاکید کرد: ارتقای توانمندی و دانش در کنار به روز بودن باید مورد توجه فعالان مسجدی باشد تا بتوانند رسالت خود را به درستی ایفا کنند.

مدیر‌کل بازرسی و نظارت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به تأثیر‌گذاری نظام مسجدی انقلاب اسلامی در تربیت انسان‌های برجسته گفت: افرادی چون سید حسن نصرالله‌، رهبر حزب‌الله لبنان ‌در دامن انقلاب اسلامی تربیت یافته‌اند و خود را سرباز رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند.

وی عنوان داشت: امروز نظام مسجدی‌ به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح است و نقش مسجد در جهان امروز با توجه به تحولات جهانی مشخص می‌شود.

مدیر‌کل بازرسی و نظارت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به تحولات جهانی و منطقه ای اضافه کرد: با روند کنونی انقلاب‌های مردمی در جهان به زودی شاهد اضمحلال و نابودی استکبار جهانی خواهیم بود./935/د102/س
ارسال نظرات