۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۹۹۶۷۳

ارائه پیام‌های کوتاه و پرمحتوای دینی بهترین شیوه تبلیغ در ایام نوروز است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور حوزه‌های علمیه سرپرست سازمان اوقاف گفت: مبلغان در تعطیلات نوروزی با حضور در اماکن مذهبی و تفریحی به ارائه پیام‌های کوتاه و پرمحتوای دینی بپردازند و از این ظرفیت به بهترین وجه استفاده کنند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر، مشاور امور حوزه‌های علمیه سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی که مولود حوزه‌های علمیه است، مرهون تلاش، ایثارگری و جهاد مبلغان و روحانیان است.

وی در ادامه افزود: مبلغان و روحانیان به عنوان مرزبان، حافظ و ناشر مبانی اسلامی در جامعه نقش ایفا می کنند و به صورت مستمر در همه عرصه ها حضور دارند.

حجت الاسلام رضوی‌مهر اظهار داشت: بروز انقلاب و بیداری اسلامی در برخی از کشورهای اسلامی ثابت کرد، نداشتن ارتباط با جامعه و امت اسلامی سبب عقب افتادگی حوزه‌های علمیه آن کشورها شده است.

وی خاطر نشان کرد: از این رو لازم است، مبادی اعزام مبلغ از همه مناسبت های تبلیغی، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، برای حضور مبلغان به عنوان پل ارتباطی حوزه‌های علمیه و مردم به نحو احسن استفاده کرده و سازوکار های لازم را ایجاد کنند.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: نوروز فرصتی بسیار مغتنم برای مبلغان است و می توان از ظرفیت حضور مردم در مساجد، امام زادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی تفریحی با برنامه ریزی و آمادگی قبلی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: ارائه پیام های کوتاه و پر محتوای دینی در این ایام بهترین شیوه تبلیغی است و لازم است از این شیوه تبلیغی به بهترین وجه استفاده کرد.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: تبلیغ دین و گسترش مبانی اسلامی ریشه در وحی دارد و روحانیان و طلاب لازم است در کنار پژوهش و تحصیل به این امر مهم اهتمام ورزند./919/ت302/ع

ارسال نظرات