۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۹۹۷۱۷
همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی؛

مبلغان به اماکن متبرکه مازندران اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از برگزاری پنجاه نمایشگاه فرهنگی و قرآنی در ایام تعطیلات نوروزی در امامزادگان این استان خبر داد.
اعزام مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع خادمان بقاع متبرکه استان در ساری با اشاره به این که استان مازندران دارای هزار و 262 بقعه امامزاده است، گفت: 198 مسجد بین راهی در سطح مازندران وجود دارد که 72 مسجد در مسیر راه مسافران قرار گرفته و بستر مناسبی فراهم شده تا زائران بتوانند از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن استفاده کنند.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران طرح جذب مسافر به اماکن متبرکه را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا با آماده سازی 120 سوئیت و 700 زائر سرا در مجاورت بقاع امامزادگان پذیرای مسافران و گردشگران در سطح کشور و بین‌المللی است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که ارائه خدمات مناسب از سوی خادمان بقاع امامزادگان مورد تأکید این اداره کل است، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سال نو و ورود مسافران به استانی که نخستین مرکز شیعی در کشور بوده، لازم است به بهترین شکل پذیرایی و خدمات رسانی صورت گیرد.

وی با اشاره به این که امسال بیشترین مسافران بومی استان و کشور در مجاورت امامزادگان بودند، افزود: امسال بر اساس امکان‌سنجی و نیازسنجی‌های انجام شده از مسافران، تدابیری در برنامه‌های تدوین شده ستاد تسهیلات سفر اندیشیده شده تا در کنار اماکن متبرکه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، معنوی و اقتصادی که موجب جذب گردشگر می‌شود، فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تأکید بر حضور مستمر ائمه جماعات در مساجد اظهارداشت: نمازهای واجب باید به صورت جماعات در مساجد و امامزادگان برگزار شود.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را در مساجد از ضرورت‌های دانست و افزود: هیئت‌ امنا و خادمان مساجد باید در برگزاری مسابقات فرهنگی و معنوی که می‌تواند ریشه شیعی بودن مازندران را نشان دهد، کوشا باشند. 

حجت الاسلام سهرابی افزود: پنجاه نمایشگاه فرهنگی، قرآنی و نمایشگاه تابلوهای فرهنگی و هنری به صورت متمرکز در امامزادگان استان در معرض دید مردم و مسافران گذاشته می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تأکید بر اهمیت و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام نوروز و لحظه تحویل سال بیان کرد: حضور زائران نوروزی در جوار امامزادگان ما را بر آن داشت که برای این ایام برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم که بخشی از این برنامه‌ها طراحی شده و بخش دیگر در استان‌ها در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین از اعزام مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و مباحث دینی مهم ترین وظیفه روحانیان اعزامی است./950/پ202/س
ارسال نظرات