۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۹۹۸۱۶

تاکید آیت الله شبستری بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بر اهمیت جایگاه مساجد در اسلام تأکید کرد و گفت: مسجد به عنوان یک کانون فرهنگی در اسلام و پایگاه مهم فرهنگی اجتماعی مطرح است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی بر جایگاه مساجد در اسلام تاکید کرد.

امام جمعه تبریز گفت: پیشوایان دینی، مسلمانان را تشویق کرده اند تا در مسجد به عنوان یک کانون فرهنگی حضور یابند و به همین عنوان در اسلام شهرت یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان نبی مکرم اسلام کارهای بزرگ و مهم در مساجد انجام می شد و کارهای بزرگ اجتماعی، فرهنگی و نظامی و حتی برگزاری مجلس عقد در مسجد صورت می گرفت.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: مسجد باید مرکزیت فعالیت های فرهنگی را در شاخه های مختلف داشته باشد و مساجد باید از حالت کم خاصیتی خارج شود.

وی با انتقاد از اکتفا کردن فعالیت های مسجد به نمازهای جماعت و برخی محافل سخنرانی اظهار کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری باید در زمینه های مختلف از جمله برگزاری کلاس های مختلف قرآنی، اعتقادی و ورزشی و اوقات فراغت و دیگر برنامه ها فعالیت کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برگزاری کلاس های به روز در مساجد موجب استقبال جوانان خواهد شد، تاکید کرد: تعیین مسئولان امین برای استفاده از تجهیزات روز تحویل شده به مساجد از جمله خانه های دیجیتال و رایانه ضروری است.

همچنین علی داننده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از توسعه کانون های فرهنگی و هنری در سطح کشور خبر داد و گفت: این کانون ها بر اساس برنامه پنجم به 25 درصد از مساجد خواهد رسید./935/د102/س
ارسال نظرات