۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۹۹۸۶۳
آیت الله حیدری:

مدارس علمیه تأمین کننده نیازهای فکری جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، مدارس علمیه خوزستان را تأمین کننده نیازهای فکری جامعه دانست و اظهار داشت: ملت ایران به روشنی شاهد گسترش قیام های مردمی کشورهای مسلمان هستند که این خیزش ها، به برکت انتشار آموزه های دینی توسط طلاب و روحانیان است.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در دیدار با معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، با اشاره به معنای خاص پژوهش، اظهار داشت: تلاش و جستجو برای بدست آوردن حق و حقیت را پژوهش می گویند.

وی پژوهش در مدارس علمیه خوزستان را امری ضروری و غیر قابل انکار دانست و تأکید کرد: پژوهش سبب ارتقای سطح علمی طلاب و روحانیان مدارس علمیه و موجب آشنا شدن آنان با کتب و مقالات قدیمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای عام پژوهش، تصریح کرد: بررسی و ارزیابی موضوع های گوناگون علمی را تحقیق و پژوهش می گویند که طلاب باید با ارزیابی موضوعات گوناگون به نتیجه مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

وی به ضرورت تحقیق در مدارس علمیه خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین ضرورت برای تحقیق در مدارس علمیه، دسترسی به منابع وسیع علمی از طریق مطالعه کردن متون قدیمی علمای بزرگ اسلام است.

آیت الله حیدری، تحقیق و پژوهش در متون دینی را سبب خنثی شدن توطئه های مستکبران دانست و اذعان داشت: طلاب و روحانیان مدارس علمیه وظیفه دارند با تحقیق و کنکاش در منابع دینی، دسیسه های مستکبران را شناسایی و آنها را خنثی کنند.

وی پژوهش در کتب اصیل اسلامی را سبب پیدایش و کشف رموز علم دانست و اظهار داشت: کتب قدیمی همواره حاوی مطالب گسترده و عمیقی از نظر کمی و کیفی بوده اند؛ از این رو همه طلاب و روحانیان وظیفه دارند با اهتمام به این مسأله، سطح علمی جامعه را افزایش دهند و از کتب قدیمی حراست کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این که مدارس علمیه خوزستان، باید پاسخ گوی نیاز های علمی پژوهشی طلاب و روحانیان باشند، گفت: خوشبختانه با یاری خداوند متعال روز به روز شاهد شکوفا شدن استعدادهای درخشان جوانان و نوجوانان نظام اسلامی و باز شدن دریچه جدیدی بر روی علم هستیم، اما با این حال همچنان مدارس علمیه خوزستان به طور مطلوب پاسخ گوی نیازهای علمی پژوهشی طلاب و روحانیان نیستند؛ از این رو مسؤولان و کارشناسان عرصه های دینی باید عزم خود را کرده تا بتوانند نیازهای علمی پژوهشی طلاب را افزایش دهند.

وی جهان را تشنه حقایق و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و اظهار داشت: ملت ایران به روشنی شاهد گسترش قیام های مردمی کشورهای مسلمان هستند که این خیزش ها، به برکت بیان آموزه های دینی از سوی مبلغان و سربازان آقا امام زمان(عج) است./945/پ202/ص
ارسال نظرات