۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۹۸۸۶
نویسنده کتاب:

کتاب مکتب نرفتگان درپی ارائه الگوی ساده سیر و سلوک به مردم است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب مکتب نرفتگان اظهار داشت: دغدغه ترسیم الگویی از جنس مردم برای سیر و سلوک موجب شد تا کتاب مکتب نرفتگان به رشته تحریر در آید.
كتاب

مهدی لک علی آبادی، مولف کتاب مکتب نرفتگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به چاپ نخست کتاب مکتب نرفتگان بیان داشت: هدف از نوشتن این کتاب، نشان دادن الگوهای عملی سیر و سلوک به مردم در طبقات گوناگون است.

وی ادامه داد: امروز بیشتر شخصیت های اخلاقی و عرفانی که توسط نویسندگان برای مردم معرفی می‌شوند، شخصیت هایی حوزوی مانند مرحوم قاضی طباطبایی، علامه طباطبایی، آیت الله بهجت و دیگران هستند.

وی بیان داشت: شناسایی بزرگانی که در صنف‌های گوناگون بوده‌اند اما با رعایت اخلاق اسلامی و شناخت حق تعالی به مقام های بالای معنوی دست پیدا کرده اند کم نیستند و معرفی آنها می تواند سرمشقی نیکو برای آنها باشد.

این محقق اظهار داشت: دغدغه ترسیم الگویی از جنس مردم موجب شد تا کتاب‌های گوناگون راجع به شخصیت های بزرگ اخلاقی و عرفانی مطالعه شود، در این عرصه در صنف‌های گوناگون افرادی را شناسایی و معرفی کردیم که می توان به شیخ عباس حامد در شغل معلمی و شیخ رجبعلی در صنف پیشه‌وران اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود تصور نادرست از سیر و سلوک در ذهن برخی مردم گفت: سیر و سلوک عرفانی و حرکت در مسیر الهی ملازمه ای با ریاضت و ترک دنیا و قرار گرفتن در برخی موقعیت های خاص ندارد.

وی بیان داشت: راه و رسم خدایی شدن و رستگار شدن در دنیا و آخرت را روحانیت برای ما تفسیر می‌کند اما به معنای انحصار تعالی معنوی نیست.

این دانش آموخته حوزه علمیه اظهار داشت: در این کتاب بیست شخصیت مورد بررسی قرار گرفته و مطالب در قالب داستان طرح شده است.

علی آبادی ادامه داد: قالب قصه در قرآن بیان کننده بسیاری از معارف الهی است و می‌تواند ارتباط زیادی با مردم ایجاد کند، از این رو سعی کردیم تا مطالب به شکل داستان در کتاب انعکاس پیدا کند.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم برای به دست آوردن زندگی نامه این بزرگان به کتاب های مرجع و دسته اول مراجعه کنیم.

وی اظهار داشت: این کتاب در طول یکسال و نیم به تالیف در آمده است و توسط نشر معارف معنوی و در پنج هزار نسخه به بازار نشر ارائه شده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات