۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۹۹۹۹۲

تاکید آیت الله شبستری بر تعامل شورای فرهنگ عمومی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله شبستری با بیان اینکه شهروند مسلمان باید دارای شهری با نمادهای دینی و اسلامی باشد، خاطر نشان کرد: شهرداری ها بایستی نهایت همت خود را برای سالم سازی فضای شهر به ویژه در کلان شهرها به کار ببندند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار جمعی از اعضای شورای شهر تبریز و متولیان فرهنگی استان با تاکید بر ترویج نمادهای دینی در شهرسازی اظهار داشت: در شرایطی که استکبار جهانی نهایت تلاش خود را برای ترویج فرهنگ مبتذل غرب در جوامع اسلامی دارد، بی توجهی و غفلت غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه شهروند مسلمان باید دارای شهری با نمادهای دینی و اسلامی باشد، خاطر نشان کرد: شهرداری ها بایستی نهایت همت خود را برای سالم سازی فضای شهر به ویژه در کلان شهرها به کار ببندند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر تعامل شورای فرهنگ عمومی استان و شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: بایستی جایگاه هر یک از این نهادها مشخص شود تا در بزرگداشت شعائر اسلامی و همچنین نامگذاری معابر و خیابان ها دقت های لازم صورت گیرد.

آیت الله شبستری اقدامات شورای اسلامی شهر در امور فرهنگی و زیربنایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نامگذاری‌ ها باید بر اساس فرهنگ‌ سازی دینی و اسلامی باشد، البته نامگذاری فرودگاه بین‌المللی تبریز به عنوان فرودگاه شهید مدنی حرکتی ارزنده از سوی این شورا محسوب می شود.

وی با انتقاد از نامگذاری فرمایشی برخی معابر و خیابان ها تاکید کرد: نام شهید محراب آیت الله مدنی متاسفانه در برنامه‌های هواپیمایی تبریز یاد نمی ‌شود، که بایستی اقدامات لازم برای رفع این معضل صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان بر گسترش فعالیت های فرهنگی در سطح شهر تاکید کرد و گفت: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع همواره باید به عنوان اولین ها و مهد پرورش نخبگان و اندیشمندان دینی مطرح باشد./935/پ202/ص
ارسال نظرات