۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۳۱۱
فرهنگ و جهش تولید(28)؛

ضرورت زیرساخت جهش تولید در عرصه فرهنگی

ضرورت زیرساخت جهش تولید در عرصه فرهنگی
چند نسل است که فرهنگ خرید کالای غربی و اجنبی در کشور ما رواج پیدا کرده است، که متاسفانه فرهنگ بسیار قبیح و نادرستی است.

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی درچه، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین، در موضوع بررسی جهش تولید از دیدگاه فرهنگی، در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: دولت نه تنها در جایگاه فرهنگی، بلکه در مقام عمل نیز، بی توجهی و کم کاری مرتکب شده است.

وی افزود: باید فرهنگ درست از حمایت جهش تولید را به مردم ارایه کنند تا مردم بفهمند که بهترین راه برای تقویت یک کشور در همه عرصه ها، به ویژه مسایل فرهنگی و اجتماعی، جهش تولید است، که متاسفانه در این راه، کمتر قدم برداشته شده است.

حجت الاسلام مرتضوی درچه بیان کرد: چند نسل است که فرهنگ خرید کالای غربی و اجنبی در کشور ما رواج پیدا کرده است، که متاسفانه فرهنگ بسیار قبیح و نادرستی می باشد.

وی اظهار داشت: کالای ساخت کشور اسلامی به ویژه ایران، باید به گونه ای باشد که دارای بهترین و بالاترین کیفیت، در همه چهارچوب ها قرار گیرد و این موضوع را باید از طریق شناساندن فرهنگ جهش تولید به مصرف کننده و تولید کننده القا کرد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمان اشغال کشور ایران، توسط کشورهای استکبار و استعمارکننده امریکا و انگلیس، فرهنگ استفاده از کالای خارجی و اجنبی، به شدت رواج پیدا کرد، که این کشورهای خبیث بزای سوء استفاده و رسیدن به منافع خودشان، این فرهنگ شوم را رواج دادند و با گذشت از آن دوران، هنوز درگیر این موضوع می باشیم.

وی تاکید کرد: این سهل انگاری و کم کاری که در مردم و دولت مردان وجود دارد باعث و بانی خیلی از این مشکلات می باشد که با تلاش و همت مضاعف، باید این مشکل برطرف شود.

سینا ریاحی
ارسال نظرات