۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۶۷۶۱۱۹
رسا گزارش می دهد؛

واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی
شماری از اساتید، علما و فضلای حوزه در رابطه با «تحریف امام(ره)» واکنش هایی نشان داده و عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر بنیانگذار انقلاب را در این زمینه مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب چند سال قبل در بیاناتی که در آغاز سال در حرم مطهر امام رضا(ع) داشتند بر این نکته تأکید کردند که عده ای در کشور می خواهند امام(ره) را تحریف کنند.

امروز این جریان در برخی موارد خود را به صورت علنی نشان داده و برخی مؤلفه های قطعی که حضرت امام(ره) مستقیماً راجع به آنها موضع داشتند را مورد تحریف قرار داده و می دهند.

خبرگزاری رسا نیز برای تبیین خط امام راحل و روشنگری در عرصه «تحریف امام» ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» را راه اندازی کرد.

شماری از اساتید، علما و فضلای حوزه علمیه در این ویژه نامه نسبت به تحریف هایی که از گفتمان امام خمینی(ره) از سوی برخی افراد یا مؤسسات صورت گرفته و می گیرد واکنش های مختلفی نشان داده اند که در زیر برخی از آنها مرور می کنیم.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

ترجیح فرهنگ کاخ نشینی بر کوخ نشینی از مصادیق تحریف امام

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه هدف تحریف گران، تحریف رویکرد انقلابی، عدالت خواهی و استکبارستزی امام خمینی(ره) است، ابراز کرد: زمانی که ادبیات کاخ نشینی به جای فرهنگ کوخ نشینی بر جامعه حاکم شود و مسؤولان به استفاده از خودروهای لوکس و تجملات روی بیاورند، تحریف و انحراف از سیره و اندیشه های امام خمینی(ره) روی داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: سیره امام خمینی(ره) همواره بر ساده زیستی و بی رغبتی به تجملات دنیا بوده است و اگر برخی از نزدیکان ایشان به رفاه و تجملات روی آورده باشند؛ انحراف از سیره امام خمینی(ره) صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که امروز مصادیق تحریف و انحراف از سیره و اندیشه امام خمینی روشن شده است، افزود: بر همگان روشن است که چه کسانی طرفدار تفکر، مکتب و سیره حقیقی امام خمینی(ره) هستند و چه کسانی دچار کاخ نشینی و رفاه و تجملات شدند و به جای خدمت به مستضعفین دنبال رفاه نشینی و کاخ نشینی خود هستند.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

ارگانی که باید بلندگوی تفکرات امام باشد، محل افراد مجیزگوی رضاخان شده است

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست، گفت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب می‌بینیم که دشمنان چگونه همه توان خود را برای مقابله با این انقلاب به‌کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه مرکز و ارگانی که باید بلندگوی تفکرات امام باشد، تبدیل به جای افرادی شده که رضا پهلوی را رضاخان کبیر می‌نامند و این نشانگر نفوذ در مراکز حساس است.

تولیت مسجد جمکران پیروزی‌های جبهه حق و افول استکبار را یادآور شد و گفت: این‌جمله رهبر انقلاب که «من می‌دانم که خدا اراده فرموده این ملت به اوج پیروزی برسد» سخنی نیست که هرکسی جرأت گفتن آن را داشته باشد، این سخن در هماهنگی با سخنان حضرت امام (ره) است.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، یا هاشمی و روحانی!

حجت الاسلام غفاری فر بر لزوم حفظ و صیانت از اندیشه ها و مکتب امام راحل در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز هیچ فرد انقلابی و مرید اندیشه های امامین انقلاب، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را به عنوان مروج اندیشه و تفکرات امام راحل نمی داند، بلکه این نهادها را مروج اندیشه های مرحوم هاشمی رفسنجانی و روحانی می­‌داند که آنها مذاکره با غرب را به عنوان سند افتخار خود بیان می کنند؛ اگر غیر از این بود تا کنون مقابل مشی ذلیلانه که خلاف منطق و مشی استقلال طلبانه امام خیمنی(ره ) هست، موضع گیری می کردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: نهادها و مؤسسات منسوب به امام خمینی(ره) میراث داران و حافظ فیزیکی نام امام راحل، نه میراث داران روح متعالی و اندیشه های بلند ایشان هستند و هیچ فردی آقایان منتسب به ایشان را میراث داران واقعی بنیان گذار انقلاب توصیف نمی کند.

حجت الاسلام غفاری فر ابراز داشت: حرم امام خمینی(ره) را با برخی بقاع متبرکه و امامزادگان مقایسه کنید و خواهید فهمید که حرم امام چقدر از نظر فضای معنوی با بقاع متبرکه فاصله دارد. شما بین ستیزه گری دول انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی با جریان حزب الله عاشق امام و رهبر معظم انقلاب با ستیزه‌گری این دولت‌ها با افرادی همچون حسن خمینی و حسن روحانی مقایسه کنید.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

اندیشه های امام خمینی را نباید با دیدگاه های جناحی تفسیر کرد

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر ضرورت نظارت ساختارمند نهادهای حوزوی همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمنی(ره) اظهار کرد: نهادهای حوزوی و دست پروردگان امام(ره) و مؤمنان به مبانی ایشان باید بر کارهای تبیینی، تحلیلی و تفسیری که در رابطه با آرای امام خمینی(ره) صورت می گیرد نظارت ساختارمند داشته باشند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) جناحی نبودند، خاطرنشان کرد: مؤسسه تنظم و نشر آثار امام(ره) باید بدون هیچ کم و کاستی اندیشه های امام(ره) را ارائه کند، زیرا ایشان آنچه اسلام ناب بود را ترویج کرده و از آن دفاع می کرد.

وی با اشاره به اینکه اندیشه های امام خمینی(ره) را نباید با دیدگاه های جناحی تفسیر کرد، گفت: اگر افرادی که متصدی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) هستند، گروه یا تیمی را راه بیاندازند و از یک جناح سیاسی حمایت کرده و اگر بخواهند این حمایت ها را به امام خمینی(ره) وصل کنند، با مبانی و راه امام(ره) سازگار نیست.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

به جای دغدغه مندی برای طرح «نام امام» به فکر احیای «مرام امام» باشید

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری  با اشاره به اینکه تبیین و تفسیر صحیح گفتمان امام خمینی(ره) از کارویژه های روحانیت است، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت باید در برابر تفسیرهای غلطی که از فرمایشات امام(ره) می شود به روشنگری پرداخته و در زمینه آن دسته از فرمایشاتی که امکان برداشت های غلط وجود دارد به وسیله تبیین سخنان و مواضع دیگر حضرت امام(ره) روشنگری داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) را مورد ارزیابی قرار داد و ابراز کرد: امروز مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) باید در برابر تفسیرهای غلطی که از فرمایشات امام(ره) می شود، ایستادگی کند، اما متأسفانه در جریان سخنان آقای عیسی کلانتری ما چنین موضعی را از سوی این مؤسسه شاهد نبودیم؛ این مؤسسه باید در اینگونه موارد ورود داشته باشد و جلوی انحرافات را بگیرد، نه اینکه سکوت پیشه کند.

وی عنوان کرد: بیش از آنکه به فکر باشیم نام امام(ره) در جاهایی مطرح شود یا عکس ایشان در جایی نصب باشد، باید به فکر آن باشیم که مرام، فکر و اندیشه امام(ره) از بین نرود؛ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) اگر در یک جایی عکس امام(ره) نصب نشود یا اسم ایشان در جایی صریحاً ذکر نشود، معترض می شود، اما آنجایی که برخی فکر و اندیشه ایشان را از بین می برند یا تحریف می کنند، موضع نمی گیرد.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

افراد و مؤسسات برداشت های خود را به عنوان مکتب امام منتشر نکنند

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه باید جناح ­های سیاسی خط قرمزها را رعایت کنند، ابراز کرد: جریان های سیاسی برای اینکه به اهداف سیاسی و جناحی خود برسند، نباید از سخنان و اندیشه های امام راحل به صورت گزینشی استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم صیانت و حفظ آثار و اندیشه ها امام خمینی(ره)، گفت: هنوز بسیاری از شاگردان و یاران وجود دارند که با روحیات، منویات و مکتب امام راحل آشنایی کامل دارند؛ از این رو آنها هرگز به برخی نهادها و افراد اجازه نخواهند داد که در کلام و اندیشه امام خمینی(ره) دخل، تصرف و مصادره به مطلوب کرده و صدر و ذیل سخنان ایشان را مورد هجمه قرار داده و به نفع خود تعبیر کنند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: هر چقدر نزدیک­تر به زمان انتخابات می شویم، احزاب و افرادی که از جایگاه حقیقی و حقوقی برخوردارند به جهت اغراض سیاسی کلام و اندیشه امام راحل را مورد تحریف و تغییر قرار می دهند که این امر ظلم مضاعف به نظام اسلامی است.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

نگرانی آیت الله مصباح یزدی از تحریف اندیشه های امام با نام امام خمینی

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به جناحی و سیاسی عمل کردن مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و حاکم شدن تفکری خاص در این مجموعه، افزود: متأسفانه از زمانی که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تأسیس شد با فکر و اندیشه ایشان فاصله گرفت و این نهاد همسویی با جریان سیاسی خاص و غرب گرا دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) درباره تحریف های صریح امام خمینی(ره) سکوت اختیار کرده است و گاهی نیز خود این نهاد تحریف‌گر اندیشه ها و مکتب بیان گذار انقلاب اسلامی است و همچنین نشریات و مجلاتی که از سوی این مجموعه چاپ و منتشر می شود، این گونه القا می کنند که امام راحل طرفدار سکولاریسم و مدرنیته غربی بوده است.

وی اظهار داشت: علامه مصباح یزدی نیز در سخنرانی های خود بیان کرده بود که ما از دشمنان انتظارات خاصی نداریم؛ اما این روزها افراد و مؤسساتی به اسم و اندیشه امام خمینی(ره) حرف ها و سخنان ایشان را تحریف می کنند و در این باره نگرانی جدی وجود دارد.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

گرایش مسؤولان به اشرافیت به اعتقادات مردم آسیب می زند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ضرورت ساده زیستی روحانیت را از دو منظر لازم شمرد و اظهار داشت: ساده زیستی برای روحانیت فارق از بعد اجتماعی، یک وظیفه دینی است زیرا دین همواره مومنین را به دوری از اشرافیت و دنیا طلبی سفارش کرده و روحانیت که داعیه دار عمل به اسلام است لازم است خود به این مسئله پایبند باشد.

وی در ادامه به بعد اجتماعی و جایگاه روحانیون پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر روحانیت به اشرافی گری ورود کند حتما آسیب به اصل روحانیت و انقلاب زده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در همدان ضرورت ساده زیستی را یک اصل برای طلاب عنوان کرد و افزود: در اینکه ساده زیستی یک ضرورت بین طلاب است اختلاف نیست اما در مصداق آن گاهی اختلاف می بینیم که به نظر بهترین راه حل در این مسئله مراجعه به عرف است و می توان ملاک ساده زیستی و اشرافیت را عرف بدانیم.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

وظیفه مؤسسه حفظ و نشر آثار امام؛ تحریف یا جلوگیری از تحریف

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی بر لزوم حفظ و صیانت از اندیشه های امام خمینی(ره) در جامعه تأکید کرد و گفت: بیش از سی سال از رحلت امام گذشته؛ اما ما مشاهده می کنیم که برخی در کسوت وزارت و صدرات و مسؤولیت خود به تحریف کلام و اندیشه های امام روی آورند.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) این است که در برابر تحریف گران دیدگاه و نظرات امام، موضع گیری روشنی را اتخاذ کند و اگر این مؤسسه این گونه عمل نکند؛ کارآیی و کارآمدی خود از دست خواهد داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: حفظ و نشر آثار امام راحل تنها در جمع آوری سخنان و کلام ایشان خلاصه نمی شود؛ بلکه باید جلوی تحریف و تفسیر غلط از اندیشه های ایشان و همچنین نقل خاطراتی از امام خمینی(ره) که هیچ واقعیت خارجی ندارد، گرفته شود.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

فاصله گرفتن مؤسسه تنظیم و نشر از آرمان ها و سیره امام مشهود است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی افزود: شکی در این نیست که برخی با بزرگ جلوه دادن چنین اتفاقی به دنبال مشروعیت بخشی به خود هستند تا با تابلوی امام (ره) عملکرد خود را مثبت و مطابق با نظر ایشان نشان دهند و درحالی که شاهد بودیم در موارد مهمی نظیر اظهارات توهین آمیز عیسی کلانتری منفعلانه عمل کردند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به حساسیت حضرت امام خمینی(ره) در مسأله فلسطین گفت: این جریان خاص امروز مدعی گفتمان امام (ره) است و برخی از مهره های این جریان در مورد مسأله فلسطین به طور علنی می گفتند که فلسطین به ما مربوط نیست در حالی که امام (ره) راحل بسیار نسبت به مسأله فلسطین حساس بودند.

وی بیان داشت: یکی از محورهای اساسی در سیره امام خمینی (ره) ساده زیستی بود و این همان چیزی است که امروز در مدعیان گفتمان امام و آنان که امروز نشر آثار ایشان به آن ها سپرده شده است دیده نمی شود و فاصله گرفتن این افراد از آرمان ها و سیره امام مشهود است.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

پیامد اشرافیت مسؤولان؛ تخریب امام برای نسل های آینده

حجت الاسلام ناصر محرر راهکار جریان اشرافیت برای حفظ خود در دایره انقلاب را تحریف سبک زندگی امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروزه قدرت طلبی یا اصرار بر بقای در قدرت انگیزه تحریف امام خمینی است.

وی ساده زیستی امام راحل را با زندگی تجملاتی جریان اشرافیت متناقض نما ارزیابی کرد و افزود: جریان اشرافیت چاره ای جز بیان تفاسیر جدید و متضاد از سیره و گفتار امام خمینی(ره) ندارد.

استاد حوزه علمیه قم مسأله تحریف و تاویل را رویدادی دارای پیشینه تاریخی عنوان کرد و گفت: دشمنان امام علی علیه السلام، برای کاهش جایگاه اجتماعی ایشان ابتدا به فضیلت تراشی برای اشخاصی که در تقابل با ایشان بودند حرکت کردند اما وقتی به نتیجه دلخواه خود نرسیدند، اقدام به تحریف نزدیکان امیرالمومنین نمودند تا بتوانند وهنی بر حضرت وارد سازند.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

بازگشت مطرودین خمینی به بیت امام

حجت الاسلام لیالی با بیان این که منسوبان و منصوبان امام خمینی(ره) کسانی هستند که باید قرابت و همراهی با تفکر و اندیشه امام داشته باشند، افزود: افرادی که التزام عملی به سیره امام خمینی(ره) دارند و اندیشه های حقیقی امام راحل را برای مردم تببین می کنند، از نزدیکان امام راحل محسوب می شوند؛ از این رو شاید سید حسن نصرالله و شیخ زاکزاکی از منسوبان امام نباشند؛ اما نزدیکترین قرابت با سیره و اندیشه های امام راحل را دارند و از فرزندان معنوی امام خمینی(ره) محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی درصدد استقلال کشور و مقابله با استکبار جهانی بوده است، ابراز کرد: افرادی که اعتقادی به استکبارستیزی نداشته، همراهی با تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) ندارند؛ همچنین اندیشه امام راحل حمایت از مستضعفان و کوخ نشینان بوده است؛ اما امروز شاهدیم که برخی وابستگان و نزدیکان امام به دنبال تجملات و رفاه طلبی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با هشدار به نفوذ و رخنه برخی از مطرودین امام خمینی(ره) به بیت و نهادهای منسوب به ایشان گفت: عده ای از بازماندگان دولت وقت، لبیرال ها، نهضت آزادی، بیت منتظری و بیت شیرازی‌ها با بیت امام و منسوبان ایشان ارتباط برقرار کردند؛ از این رو تمام این مسایل نشان دهنده فاصله گرفتن بازماندگان و نزدیکان امام راحل از اندیشه ها و مکتب ناب ایشان است.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

توجیه کاخ نشینی و اشرافیت؛ انگیزه تحریف امام

حجت الاسلام مهدی علیزاده تحریف آرمان ها و ارزش های انقلابی را خطر پیش روی آینده انقلاب ارزیابی کرد و به بیان چرایی تحریف شخصیت و سیره امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: در اوایل انقلاب عده ای از مسئولان و روحانیت به مانند امام راحل ساده زیست بوده و از زندگی ساده و بدون تشریفات برخوردار بودند. اما به مرور در زندگانی دنیوی خود از این ویژگی فاصله گرفتند، رفتار خود را توجیه کردند و در مرحله بعد به تحریف رفتار امام برای توجیه رفتار خود پرداختند.

وی گرفتار شدن به اشرافیت و نفود فکری و جریانی را مقدمه تغییر و دگراندیشی در اصول و مبانی سیاسی دانست و افزود: وقتی این افراد در سبک زندگی دنیازده شدند، رفتار امام را غلط و انحرافی معنا و تفسیر کردند تا عملکر سوء خودشان را موجّه نشان دهند.

استاد حوزه علمیه قم وظیفه روحانیت و نسل جوان انقلابی را روشنگری، ایستادگی و مبارزه با تحریف اندیشه و شخصیت امام راحل عنوان و تاکید کرد: در دهه دوم انقلاب هیچکس احتمال این کج روی ها و تفسیر غیرواقعی از شخصیت امام راحل را نمی داد، ولی الان از طریق جریان رسانه ای غرب زده، اشرافیت در حال توجیه، رسمیت یافتن و نهادینه سازی است.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

پیروی امام راحل از امیرالمومنین در توبیخ مسؤولان اشرافی

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی دلیل ساده زیستی امام خمینی (ره) را تبعیت ایشان از سنت امیر المومنین علیه السلام دانست و افزود: امام علی علیه السلام ساده زیستی را برای زمامدار جامعه لازم دانستند، با کارگزاران اشرافی برخورد کردند و فرهنگ اشرافی گری و زینت آرایی افراطی در مسئولان حکومتی را مورد سرزنش و توبیخ قرار دادند.

وی منزل امام و حسینیه جماران را مصداق ساده زیستی امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: امام تا آخر عمرشان حسینیه جماران را ساده نگه داشتند و همواره روحانیت، مسئولان و اطرافیان خود را به کیفیت زندگی متوسط، زهد و ساده زیستی توصیه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی ادامه داد: امام راحل خطاب به اهل علم و حوزویان سفارش کردند: «اگر خدای نخواسته، مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر داده‌اند، عمارت درست کرده‌اند و رفت و آمدهایشان مناسب شأن روحانیت نیست و آن چیزی را که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان».

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

تحریف امام راحل پروژه ای در جهت تضعیف انقلاب است

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که امام خمینی(ره) با آغاز نهضت و همراه کردن مردم با قیام خود توانستند، استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان بیاورند و به این ملت عزتی دوباره ببخشند، گفت: ایران تا پیش از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری وابسته به استعمار و تحت سلطه بود و انقلاب اسلامی موجب احیاء عزت از دست رفته ملت ایران شد و ایران را به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل کرد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که انقلاب اسلامی ضمن بیدار کردن بسیاری از ملت های جهان از خواب غفلت، بسیاری از معادلات غرب در منطقه و سایر نقاط جهان را با چالش جدی مواجه کرد، خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی در طول چهار دهه اخیر همه توان خود را به کار گرفتند تا با تحریف شخصیت امام خمینی(ره) از گسترش گفتمان امام و انقلاب در جهان جلوگیری کنند.

وی با بیان این که مسأله تحریف تنها مربوط به دوران انقلاب اسلامی نیست و از صدر اسلام وجود داشته است، تصریح کرد: دشمن در ادوار مختلف تاریخ تلاش کرد تا با وارونه جلوه دادن حقایق، از ماندگاری و پویایی آن جلوگیری کند.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا؛ طنزی مضحک

حجت الاسلام استوارمیمندی گفت: در رابطه با امام خمینی (ره) و اندیشه ایشان انواع این تحریف ها در کمین اند البته تعریف به کم یا زیاده کردن مطالب در جامعه نخبگانی کمتر احتمال وقوع دارد و دلیل آن وجود آثار مکتوب و ثبت شده است اما گزینشی عمل کردن در انتقال اندیشه امام را می بینیم و اینکه یک بخش از سیره امام را بگیرند و بقیه را رها کنند شایع است.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مقابله با تحریف امام(ره) اظهار داشت: ما باید از اندیشه امام (ره) صیانت کنیم و راه آن تشویق مردم به خصوص نخبگان حوزوی و دانشگاهی به مطالعه آثار ایشان است و مطالعه منشور روحانیت امام(ره)، خاطره گویی برخی در خصوص مخالفت امام (ره) با شعار مرگ بر آمریکا را برای ما به طنزی مضحک بدل می کند، چرا که این منشور نمایانگر تقابل ماهیتی است که ایشان با استعمار شرق و غرب داشتند.

وی افزود: با تحریف کنندگان رهبر کبیر انقلاب باید برخورد شود اما این برخورد باید بیش از آنکه امنیتی باشد عالمانه باشد و برخورد کارشناسانه و درست به این است که ما اندیشه و تفکرات امام (ره) را به قدری در جامعه ترویج کنیم که تبدیل به بینات و محکمات شود و اصول اعتقادی و اسلامی که در اندیشه امام (ره) وجود دارد مدام در رسانه ها تکرار شود تا تبدیل به یک امر بدیهی شود و امکان تحریف آن وجود نداشته باشد.

گزارش/واکنش اساتید، علما و فضلای حوزه به تحریف امام خمینی

سالوس‌ها مشغول کارند

محمدهادی سمتی از پژوهشگران حوزوی نیز در یادداشتی نوشته است: تحریف‌کنندگان نانجیب خط امام تلاش می‌کنند تا برخلاف تأکید و دغدغه حضرت روح‌الله صندلی‌های قدرت در اختیار سرمایه‌داران و مرفهان بی‌دردی قرار بگیرد که با نصیحت و پند و اندرز اصلاح نمی‌شوند و مردم را از مبارزه برای کنار گذاشتن تشنگان قدرت منصرف سازند.

نتیجه این راهبرد تحریفی آن است که آن کسانی درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند از گردنه خارج شوند و کسانی بر مسند قدرت قرار بگیرند که باور عمیقی به مکتب امام ندارند.

هرچند جریان تحریف هرگز از پای نمی‌نشیند و به تلاش‌های ضد دینی و ضد مردمی خود ادامه خواهد داد اما با این‌همه آنچه دست‌وپا زدن‌های آن‌ها را به آب در هاون کوبیدن تبدیل می‌سازد رسوا کردن اندیشه و عمل ریاکارانه این جریان است که حضرت روح‌الله آن‌ها را سالوس صفت و اسلام نمایان دغل‌بازی نامیده است که وفاداری و تعهدشان به جمهوری اسلامی نمایشی و پوشالی بوده است./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دردسر
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
باید تولیت موسسه تنظیم و نشر امام تغییر کند.
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
عالی بود
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مفاد نظرات علمای اعلام گویای تحریف قطعی اندیشه امام توسط موسسه نشر امام هستش. چه کسی باید جلوشونو بگیره؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
همه قبول دارن که جناب ایت ا…رئیسی بهترین ، شایسته ترین و اصلح ترین فرد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.
اما آیا نیمه خالی لیوان را هم دیده ایم؟
اگر به واسطه تبلیغات هیجانی جریان غربگرا و با ایجاد موجی شدید چه مثبت و به احتمال خیلی زیاد منفی….!!! همچون سال ۸۸،۹۲ و ۹۶ تا لحظات آخر مانده به انتخابات و در هماهنگی با دشمن و برخی از مغرضان و مفسدان اقتصادی که هدفشان بیرون کشیدن آیت ا…رئیسی از قوه قضاییه و نفوذی های موجود در جریان اصولگرا که هدفشان تخریب این جریان ارزشی و اصالت آن است تا شرایط موجود در جریان اصلاحات را برای جریان اصولگرا رقم بزنند و دوباره همان اتفاق سال ۹۶ تکرار شود و آیت ا… رئیسی علارغم شایستگی و صلاحیت و اصلح بودن نتواند رای حداکثر مردمی را کسب نماید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
آیا رسانه های معاند همچون بی بی سی و شبکه سلطنت طلب -من و تو- در بوغ و کرنا نمی کنند که منصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی در قوه قضاییه از دید اکثریت مردم شایستگی حضور در راس قوه مجریه را نداشته پس چطور به ریاست قوه قضاییه منصوب گردیده است؟!!!
1
0