۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۹۸۶
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد؛

دشمنان مشکلات ایران را بزرگ‌نمایی می‌کنند

دشمنان مشکلات ایران را بزرگ‌نمایی می‌کنند
کارشناس مذهبی بزرگ‌نمایی مشکلات ایران کار دشمنان دانست و گفت: ویروس منحوس کرونا مشکلات بسیاری را برای دنیا ایجاد کرده،اما رسانه‌های خارجی فقط به مشکلات ایران پرداخته‌اند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در ویژه‌برنامه تحویل سال جدید در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: برای اینکه چوب ناسپاسی را نخوریم باید نسبت به داده‌های خدا و نعمات الهی شاکر باشیم تا خداوند نیز نعمات‌هایش را مضاعف کند.

وی افزود: چکیده و خلاصه بندگی خداوند در کلام نورانی امام صادق علیه‌السلام این است که خداوند از بندگانش اقرار به شکرگزاری می‌خواهد تا نعماتش را افزون کند و اقرار به معاصی می‌خواهد تا مغفرت خود را شامل خطاکاران کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نعمت توحید، ولایت، محبت خاندان عصمت و طهارت، امنیت، سلامتی و… همگی از نعماتی است که نباید از آن‌ها غافل شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: ما باید نسبت به نعماتی که خداوند به ما مرحمت داشته توجه بیشتری داشته باشیم و با نگاهی که نسبت به دیگر کشورها داریم می‌توانیم داده‌ها و نعماتی که در این دنیا به ما رسیده است را بیشتر بشناسیم.

وی یادآور شد: ویروس منحوس کرونا در تمام کشورها مشکل ایجاد کرده و مختص ایران نیست و مشکلات بسیاری را برای تمام دنیا به دنبال داشته است درحالی‌که بعضی از این رسانه‌های خارجی فقط به مشکلات ایران پرداخته‌اند و بزرگ‌نمایی مشکلات ایران کار دشمنان است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند سوگند به خداوند، کسی از معاصی نجات پیدا نمی‌کند مگر اینکه در ابتدا اقرار و اعتراف به خطا و اشتباه خود کند.

وی در ادامه گفت: عید نوروز ۱۴۰۰ مصادف شده است با اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف که باید این تقارن را به فال نیک گرفت و ماه شعبان ماهی پر خیر و برکت است که فقط اعیاد اهل‌بیت علیهم‌السلام در آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: دستگیری از مستمندان، گره‌گشایی از مشکلات مردم، دلجویی، صدقه، استغفار، گرفتن روزه، قرائت مناجات شعبانیه و مشارکت در امور خیر همگی از کارهایی است که در ماه شعبان توصیه‌شده است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دعایی که موقع تحویل سال خوانده می‌شود یک دعای جامع و کاملی است چراکه تدبیر تمام امور دست خداوند است و مقلب‌القلوب حقیقی فقط ذات مقدس الهی است.

وی «احسن‌الحال» واقعی را رضایت دائمی خداوند از بندگان دانست و تأکید کرد: اگر ثروتمندان بخشی از ثروت خود را برای کمک به فقرا اختصاص دهند فقیری در جامعه نخواهد ماند اما متأسفانه اقدام به این کار نمی‌کنند و قشر مستضعف آسیب می‌بیند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند را شاکر هستیم که در لحظه تحویل سال در جوار بانوی کرامت هستیم و امید شفاعت از این بانوی بزرگوار را در آخرت داریم چراکه بر اساس فرموده امام صادق علیه‌السلام تمام شیعیان به شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به بهشت خواهند رفت./998/

ارسال نظرات