۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۷۸۹۸۸
آیت الله عبدالهی در گفت‌وگو با رسا:

استقلال و اقتدار کشور با حضور پرشور مردم در انتخابات محقق می شود

استقلال و اقتدار کشور با حضور پرشور مردم در انتخابات محقق می شود
آیت الله عبدالهی وحدت ملی را پشتوانه و تضمین کننده اقتدار کشور دانست و گفت: استقلال و اقتدار کشور در پرتو حضور پرشور مردم در انتخابات محقق خواهد شد.

آیت الله محمود عبدالهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین تأثیر مشارکت مردم در صحنه های اجتماعی و انتخابات با اقتدار حاکمیت و نظام اسلامی پرداخت و گفت: یکی از امور بدیهی این است که حفظ و صیانت از استقلال، قدرتمندی و اقتدار کشور وظیفه آحاد جامعه است.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه در آموزه های دینی بر حفظ و اقتدار حاکمیت اسلامی تأکید شده است، افزود: با برپایی حکومت دینی زمینه برای پیاده سازی ارزش ها و معارف الهی، در جامعه مهیا خواهد شد و همچنین عدالت اجتماعی، توازن اقتصادی، حاکمیت ارزش های اسلامی، تأمین نیازهای سیاسی، اجتماعی فرهنگی و معیشتی مردم در نظام اسلامی مقتدر صورت خواهد گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حفظ و صیانت کشور در برابر بدخواهی های استکبار جهانی و قدرت های شیطانی جهان با افزایش اقتدار ملی و دولت مقتدر محقق خواهد شد.

صیانت و حفظ اقتدار نظام اسلامی واجب است

وی با بیان اینکه از نگاه دینی صیانت و حفظ اقتدار نظام اسلامی واجب است، گفت: امام خمینی(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات دانستند، از این رو حفظ و تحکیم نظام اسلامی، از انجام فرائض الهی مهم تر است، زیرا که پریایی حاکمیت و نظام اسلامی زمینه ساز تحقق معارف اسلامی و فرائض دینی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استقلال و اقتدار کشور یک ایده آل، خواسته ملی، منطقی و عقلانی است، افزود: مردم زمانی خواهند توانست که به خواسته های اقتصادی و معیشتی مطلوب خود دست پیدا کنند که نظام اسلامی از اقتدار و استقلال برخودار باشد.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه استقلال سیاسی و اقتدار کشور در پرتو حضور مردم در انتخابات محقق خواهد شد، تصریح کرد: باید مدیر قوی، مقتدر و حکیم در رأس امور اجرایی کشور قرار گیرد و این امر با انتخاب صحیح مردم محقق خواهد شد.

انتخابات

استقلال و اقتدار کشور در پرتو حضور پرشور مردم در انتخابات

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکپارچگی جامعه و وحدت ملی را پشتوانه و تضمین کننده اقتدار کشور در عرصه ملی و بین المللی دانست و ابراز داشت: حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات این پیام را به جهانیان صادر می کند که مردم سالاری دینی به معنای واقعی خود در ایران وجود دارد و تنها در حد یک شعار نیست.  

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه در چهل ساله انقلاب همواره مردم در صحنه های انتخابات حضور پرشور داشتند، گفت: در اوائل انقلاب با برگزاری چهار انتخابات در کشور، قطب جدیدی در برابر  قدرت های جهانی ایجاد شد و این پیام را به جهانیان صادر کرد که هنوز دوران حاکمیت دین پابرجاست و سرنوشت جامعه و حکومت دینی با رأی و نظر مردم تعیین می شود./998/

ارسال نظرات