۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۷۹۰۷۵
حجت الاسلام رفیعی بیان کرد؛

آمریکایی‌ها در صحرای طبس از لشگریان نامرئی خدا شکست خوردند

آمریکایی‌ها در صحرای طبس از لشگریان نامرئی خدا شکست خوردند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: پنجم اردیبهشت سالروز حادثه طبس است، طوفان شن که لشگر نامرئی خدا بود آمریکایی ها را زمین‌گیر کرد و نقشه آنان نقش بر آب شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی ظهر روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در سلسله نشست‌های رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دوازدهم ماه مبارک رمضان مصادف است با روز جاری ساختن عقد اخوت در مدینه که در سال اول هجری توسط نبی گرامی اسلام بین یک مهاجر و انصار عقد اخوت اجرا شد و امروز هم مستحب است این کار انجام شود.

وی افزود: در دین اسلام نسبت به رعایت حقوق برادران دینی بسیار تأکید شده است و بر اساس روایت باید انسان آنچه برای خود می‌پسندد را برای برادران ایمانی خود نیز بپسندد و عقد اخوت یکی از افتخارات غنی دین اسلام است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پنجم اردیبهشت سالروز حادثه طبس است که چند بالگرد و هواپیما از خلیج‌فارس به سمت ایران حرکت کردند تا ۵۳ گروگان آمریکایی را نجات دهند و پیش‌بینی هواشناسی این بود که هوا مهتابی و آرام خواهد بود اما طوفان شن که لشگر نامرئی خدا بود آن‌ها را زمین‌گیر کرد و نقشه آمریکایی‌ها نقش بر آب شد.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: خداوند همیشه پشتیبان مؤمنین است و در دل دشمن رعب خواهد انداخت و هیچ‌گاه نباید از دشمن هراس داشته باشیم و کید دشمنان همواره ضعیف خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس آیه ۱۸ سوره مبارکه عنکبوت ، تکذیب حربه دشمن است و وظیفه رسول و پیامبر رساندن پیام به‌صورت آشکار است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: از اصلی‌ترین رسالت‌های انبیاء و رسول گرامی اسلام بلاغ مبین یعنی رساندن پیام به‌صورت آشکار است و با توجه داشت که ایمان و اعتقاد به‌زور اتفاق نمی‌افتاد.

وی در ادامه گفت: ایمان و کفر به زور حاصل نمی‌شود و وظیفه نبی خدا یادآوری و داشتن ایمان یک باور قلبی است و داشتن دین نباید با اکراه باشد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: رسول گرامی اسلام یک مبلغ دین بودند و وظیفه داشتند به‌صورت شفاف دین را ابلاغ کنند و سیره تبلیغی رسول گرامی اسلام برای پیروان ایشان با اهمیت است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: رسول خدا به سران کشورهای مختلف نامه نوشتند و حتی مبلغانی برای معرفی دین اعزام کردند.

وی یادآور شد: سیره تبلیغی نبی خدا در کنار شفاف بودن، با آگاهی و بصیرت بود و دین اسلام در حقیقت دین بصیرت افرایی و به‌دوراز خرافه گرایی است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: دعوت نبی خدا از مردم، همیشه با توضیح و تفهیم و به‌دور از خرافه گرایی بوده است.

وی افزود: از دیگر اصول تبلیغی رسول گرامی اسلام، دعوت آگاهانه، احیا گرانه و دارای حیات، خروج از ظلمت به نور، عقلانی بودن دعوت و مطابق خرد، فطرت ، سرشت ، ذات و وجدان انسان  و بر اساس تزکیه و تعلیم است.

حجت الاسلام رفیعی در پایان گفت: شرک و بت‌پرستی و جهالت نوعی مرگ است در حالیکه خواستگاه دین کتاب قرآن و مروجان آن اهل‌بیت(ع) هستند و رفتن به سراغ ساحران و جادوگران و… خرافات و اباطیل است و باعث می‌شود انسان خداوند و قرآن را تکذیب کند.

ارسال نظرات