۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۷۹۰۱۳

موحد هیچگاه مقابل دشمن تعظیم نخواهد کرد

موحد هیچگاه مقابل دشمن تعظیم نخواهد کرد
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: موحدین هیچ‌گاه در مقابل دشمن تعظیم نخواهند کرد و طاغوت ستیزی از شاخصه‌های اصلی موحدین است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز در سخنرانی روز یازدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: آیه ۱۶ و ۱۷ سوره عنکبوت در ارتباط با حضرت ابراهیم علیه‌السلام است که به‌اختصار اشاره‌ای به دعوت حضرت از مردم برای توحید و خداپرستی شده است.

وی افزود: براساس روایت حضرت ابراهیم علیه‌السلام پدر انبیاء بوده و یکی از صفات بارز حضرت «خلیل‌الرحمن» بودن است چرا که حضرت به مقام مناعت طبع رسیده بود و نه از کسی چیزی می‌خواست و نه کسی را از درب خانه‌اش رد می‌کرد و همچنین خیلی بر زمین سجده می‌کرد و صلوات بر محمد و آل محمد می‌فرستاد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه زندگی حضرت ابراهیم علیه‌السلام این است که حضرت پرچم‌دار توحید و خاضع مقابل خدا و حنیف و پاک و بسیار اهل دعا و بردبار بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ایجاد روح توحید در جامعه و مبارزه با شرک و بت‌پرستی از بارزترین اهداف حضرت ابراهیم  علیه‌السلام در جامعه بود.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: حضرت ابراهیم علیه‌السلام برای دعوت به توحید در مرحله اول از اقوام خود به ویژه عموی خود آغاز کرد و در مرحله دوم مبارزه با بت‌پرستی را مقابل نمرود دنبال و در مرحله سوم نیز از عموم مردم دعوت کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: آثار باور به توحید در زندگی بسیار مهم است چراکه هدف بعثت تمامی انبیاء تقویت توحید است و اگر توحید و باور به خدای واحد و پرهیز از شرک آشکار و شرک خفی تقویت بشود آثار و برکاتی زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: امنیت و آرامش اولین اثر اعتقاد به خداوند و توحید است چراکه انسان موحد هیچ هراسی از هیچ واقعه‌ای نخواهد داشت و خود را زیر سایه خداوند می‌بیند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: استحکام در مقابل حوادث روزگار از دیگر برکات داشتن توحید است و موحدین هیچ‌گاه مقابل دشمن خائف نیستند.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: اگر کسی با خداوند باشد دائماً در مسیر اصلاح زدگی خود است و سعی می‌کند رفتار و کردار خود را محاسبه و کردار غلط را اصلاح کند و موحدین همیشه یک تغییر و تحول را در زندگی دارند تا زندگی به رنگ خدا دربیاید و چرخ زندگی انسان موحد چرخ رشد و روبه‌جلو است.

وی افزود: تسلیم شدن مقابل اوامر خداوند، احترام گذاشتن به ارزش‌ها، تقوای الهی و توکل از دیگر آثار و برکات داشتن توحید است چراکه موحدین همواره در کنار تسلیم بودن به فضائل اخلاقی احترام می‌گذارند و از معاصی پرهیز و خداوند را تکیه‌گاه می‌دانند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: عمل و تلاش، دشمن‌ستیزی و سبقت‌گرفتن در کار خیر، همواره از خصوصیات اهل توحید است و موحدین همیشه به دنبال تجلی آثار و برکات توحید در زندگی هستند.

وی در پایان گفت: موحدین هیچ‌گاه مقابل  دشمن تعظیم نخواهند کرد و طاغوت‌ستیزی از شاخصه‌های اصلی موحدین است.

ارسال نظرات