۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۷۸۸۱۴
سخنران حرم حضرت معصومه بیان کرد؛

نباید در برابر خط نفاق سکوت کرد

نباید در برابر خط نفاق سکوت کرد
حجت الاسلام مومنی گفت: کسانی که در این نظام تریبون دارند باید تریبون ها را به کار بیاندازند و نگذارند که خط نفاق ادامه پیدا کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب نهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر قلب آماده نباشد مستدل ترین حرف ها را هم نمی پذیرد، اظهار کرد: وقتی قلب پذیرش نداشته باشد می داند که کارش اشتباه است ولی باز آن کار را انجام می دهد و می گوید اگر من این کار را نکنم فرد دیگری این کار را خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قلب شریف ترین عضوی است که خدا در وجود ما قرار داده و باید بسیار از آن مراقبت کرد، افزود: در آیات و روایات ما قلب به یک ظرف تشبیه شده که قرار است در آن محبت خدا قرار بگیرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه غنا و موسیقی قلب را تیره می کند گفت: چیزی که از گوش وارد می شود مستقیم روی قلب انسان اثر می گذارد بنابراین پای حرف هر کسی نباید نشست زیرا روی قلب انسان اثر می گذارد و قلب انسان را تیره می کند.

وی با اشاره به افرادی که از روی نفاق سخن می گویند و به مردم دروغ تحویل می دهند، افزود: من نمی دانم چرا برخی از بزرگان در برابر خط نفاق سکوت کرده اند و من طلبه باید داد بزنم و واقعیات را بیان کنم.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه تریبون ها را هم تعطیل کرده و هرچه می خواهند به مردم می گویند، ادامه داد: کسانی که در این نظام تریبون دارند باید تریبون ها را به کار بیاندازند و نگذارند که خط نفاق ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره تغابن می گوید قلب ظرف است و اگر خدا بخواهد کسی را هدایت کند قلبش را هدایت می کند، افزود: قلب انسان ظرف است و در اکثر آیات قرآن بعد از «فی» که علامت ظرفیت است آمده بنابراین ما هرچه می بینیم، می شنویم و می خوریم روی قلب‌مان اثر می گذارد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که خدا در زمین ظرف هایی برای خود قرار داده و بهترین آن ظرف ها پاکترین آنها است و آن ظرف ها چیزی نیستند مگر قلب انسان های مؤمن.

وی با بیان اینکه مظروف قلب‌ها باید خدا و هر چیزی که بوی خدا از آن به مشام می رسد باشد، گفت: در روایتی نقل شده است که فردی به پیامبر صلوات الله علیه و آله عرض کرد که خدا کجاست؟ ایشان فرمود که خدا در قلب عبد مؤمن است و در حدیث قدسی آمده است که خداوند فرمود نه زمین و نه آسمان نمی تواند من را در خود قرار دهد ولکن من در قلب انسان مؤمن هستم.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند که قلب حرم خدا است و غیر از را خدا نباید در حرمش راه داد، افزود:  ائمه علیهم السلام کارشان تصرف قلوب بود و امام حسین علیه السلام در قلب یاران خود تصرف کرده و تا آخرین لحظه هم به دنبال هدایت قلب دشمنان خود بودند.

ارسال نظرات