۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۷۹۱۴۰

تحلیلی بر صوت جنجالی ظریف

تحلیلی بر صوت جنجالی ظریف
روزی که ظریف در صحبت‌هایش با البرادعی رسیدن به توافق را برای قدرت تدبیر و امید تأکید داشت؛ هیچ وقت فکر نمی‌کرد با انتشار صحبت‌های انتخاباتی او این‌گونه بسوزد!
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اخیراً درز و یا بهتر بگوییم، انتشار یک صوت ۱۹۰ دقیقه‌ای از ظریف، در دقیقه ۹۰ و پایانی دولت تدبیر و امید که به دنبال گرفتن دقایق اضافه بیشتری از مردم است حاشیه ساز شد. مردمی که زیر سخت‌ترین فشار‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته‌اند و این دولت در بی‌پناه گذاشتن مردم، از هیچ اقدامی فروگذار نبوده است!

ظریف که خود یکی از چهره‌های مطرح اصلاحات برای حضور در عرصه انتخابات بود، در حقیقت یکی از مهره‌های ارزشمند و حال سوخته اصلاحات به‌شمار خواهد رفت. مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری که تحت اختیار یکی از چهره‌های امنیتی وزارت اطلاعات، یعنی حسام الدین آشنا قرار دارد، مصاحبه‌ای با اجرای یک محکوم امنیتی از جواد ظریف داشته که اکنون نقل محافل سیاسی شده است.

البته چنان که از تحلیل‌ها بر می‌آید، تحلیل‌گران بیشتر به دنبال مقصرین درز و نشت این صوت هستند. در حالی که ظریف چندی پیش فصل دوم سریال گاندو را دروغ می‌دانست و منکر این سطح از نفوذ در وزارت امور خارجه بود، این صوت می‌تواند نه‌تنها بر روایت سریال گاندو صحت بگذارد، بلکه حتی بازگو کننده اوج برخی از خیانت‌ها در حق سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. روزی که ظریف از البرادعی می‌خواست تا توافقی برای قدرت گرفتن دولت تدبیر و امید شکل بگیرد هیچ وقت فکر نمی‌کرد مصاحبه‌اش تحت نظارت حسام الدین آشنا این گونه در فضای سیاسی کشور منتشر شود.
 
تعداد بازدید : 3
صحبت‌های التماس‌گونه ظریف با البرادعی برای شکل گیری یک توافق!

البته تحلیل‌ها درباره محتوای این صوت، به شدت بر ضعیف بودن هوش هیجانی ظریف تأکید داشتند. درحالی دولت حاضر برای مردم از دستاورد‌ها و گلابی‌های نداشته‌اش صحبت می‌کند که در پشت پرده معترف به نداشتن دستاورد مشخصی برای انقلاب اسلامی هستند!


منتشر نمی‌کنید این تیکه را؟


این سؤالی بود که در دقیقه ۱:۲۱:۲۰ از سعید لیلاز می‌پرسد و لیلاز در پاسخ می‌گوید: «این دیگر به تصمیم جنابعالی، دکتر آشنا و مسؤولین محترم [!]باز می‌گردد!» این بخش از سخنان درباره شعاری بود که ظریف مطرح کرد و به ماجرای تعامل او با سردار سلیمانی اشاره کرد و انتظار داشت سردار سلیمانی با لایه‌های امنیتی و حفاظتی خودش به سخنان فردی گوش بدهد که فعلاً در یک تیم هشت نفره مذاکراتی ۴ جاسوس تحویل دستگاه‌های امنیتی داده است.

در حالی ظریف انتظار دارد که میدان نبرد با داعش و حاج قاسم سلیمانی و سازمان سپاه قدس تحت فرمان دستگاه دیپلماسی کشور باشد از حاج قاسم سلیمانی شکایت می‌کند که خیلی هزینه‌های دیپلماتیک ما بابت حرکت‌های حاج قاسم سلیمانی بوده است!

ظریف در پاسخ به سؤال لیلاز که می‌گوید حدس من این است که فاجعه منا برای حذف شهید رکن آبادی درست شده است می‌گوید: «من معتقد هستم تا زمانی که می‌شود یک قضیه‌ای را با دلایل انسانی توضیح داد، نیازی به تئوری توطئه نداریم!»
 
مهرۀ پادوی تدبیر و امید سوخت؟

ظریف ادعا می‌کند که ساختار وزارت امور خارجه ما، ساختاری امنیتی است. او این ادعا را با این دلیل پاسخ می‌دهد: «از زمانی که وزارت امور خارجه بعد از انقلاب چشم باز کرده است، با مسائل امنیتی مواجه بوده و بحران‌هایی که ما داشته‌ایم و دستورکار‌های وزارت امور خارجه از ابتدای انقلاب، دستور کار سیاسی و امنیتی بوده و هیچ‌وقت دستور کار اقتصادی برای وزارت امور خارجه تعیین نشد و در دهه ۷۰ معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه را تعطیل کردند و به‌جای آن معاونت‌های منطقه‌ای با گرایش‌های سیاسی و امنیتی درست کردند.»

ظریف درحالی این پارادوکس را مطرح می‌کند که ما نیازی به تئوری توطئه نداریم و سپس وزارت امور خارجه را یک وزارت امنیتی می‌داند! زهرا رکن آبادی، دختر شهید رکن آبادی در واکنش به این بخش از سخنان جنجالی آقای ظریف، به برداشته شدن مغز و قلب شهید رکن آبادی از جسد ایشان اشاره کرد و نوشت: «با دلایل انسانی چطور می‌توان توضیح داد چرا مغز و قلب پدرم از بدنش خارج و هیچگاه به ما تحویل نشد»

مهرۀ پادوی تدبیر و امید سوخت؟
ظریف در ادعایی دیگر حضور حاج قاسم سلیمانی در مسکو برای مذاکره با پوتین را حاصل مذاکرات خود با برجام می‌داند و نسبت به روسیه سخنانی را مطرح می‌کند که همین سخنان مورد انتقاد شدید تحلیلگران قرار گرفت! ظریف باز در حالی از متن برجام دفاع می‌کند که حجت الاسلام سیدمحمود نبویان به شدت معتقد است که ظریف متن این قطعنامه را هم به درستی و دقت نخوانده است!

محمدرضا شهبازی، مجری شبکه افق در واکنش به سخنان و اظهارات ظریف، در اینستاگرام خود نوشت: «چطور بعد از این همه پیش‌بینی غلط، بعد از این همه دروغ درباره برجام، بعد از اینکه معلوم شد حتی معنای دقیق کلمات برجام را نمی‌دانی، بعد از اینکه هر چی گفتی دروغ و اشتباه از آب در آمد... هنوز حرف میزنی؟»
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
امروز لغو همه تحریم‎ها و راستی آزمایی آن یک مطالبه ملی است و این مطالبه نباید دستاویز دعوا‌های سیاسی و وقت‎کشی شود.
5
0
ناشناس
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
هدف پخش این فایل صوتی ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
ای پادشاه شهر چو وقتت فرا رسد
تو نیز با گدای محلت برابری
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
انتشار این فایل نشاندهنده نفوذ جاسوسان تا این حد در نهادهای دولتی دارد.
4
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين این را خداوند فرموده و در وعده خداوند هیچ خلافی نیست إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ
پس تنها به آنچه که وظیفه داریم عمل میکنیم و خداوند خود در حفظ دینش تدبیر خواهد کرد که خود بهترین تدبیر کننده است
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
هدفشون از انتشار این فیلم مظلوم نمایی واسه ظریف و فریب دوباره مردمه و بس .
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
مردانی مثل حاج قاسم جان خود را تقدیم می کنند ....
و برخی برای اهداف پست و ناجوانمردانه سیاسی چه نامردی هایی که می کنند.....
خدایا توفیق بده فردای قیامت در انتهای صفی باشم که امثال حاج قاسم در آن می درخشند، نه چهارتا لیبرال دنیاطلب
5
0
ناشناس
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
حاج قاسم همیشه در قلب ماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
یک سری هستند که نه منافع ملی و کشوری برایشان مهم هست و نه آرمانهای انقلاب اسلامی! فقط و فقط دنبال منافع خود هستند و اگر مسئولیتی را می پذیرند تنها برای تامین منافع خود و اطرافیان خود می باشد! این است که پس از 8 سال که مدت زمان کمی هم نیست می بینیم نه برای ملت (جز قشر کمی) و کشور کاری انجام شده و نه آرمانهای انقلاب که خون شهیدان زیادی برایش ریخته شده را محترم شمرده اند اما این افراد هم از رای ملت و امکانات کشور برای اهدافشان استفاده کرده اند و هم ارزش های انقلاب را خرج خود کرده اند! این نهایت زرنگی و ناجوانمردیست!
توافق برجام را به هر قیمتی امضاء می کنند و توسعه و امنیت کشور را به حراج می گذارند تا روابط با غرب بهبود یابد و بتوانند فرزندانشان بدون مشکلی در دانشگاه های هر کشوری به راحتی تحصیل کنند و یا تجارت داشته باشند! در حالیکه مردم و همان هایی که به آنها رای داده اند برای نیازمندی هایی که صدرصد در داخل می تواند تولید شود باید تحت فشار باشند و از طرف دیگر خون هزاران شهید که برای توسعه و امنیت این کشور ریخته شده اینجوری به هدر برود!
و کسی هم نباید معترض باشد چون حضرات اختیاری از خود ندارند! این نهایت ناجوانمردی، خیانت و بی مسئولیتیست!
برجام که جز ورود چند هواپیمای ارباس برای رفت وآمد خودتان و فرزندانتان به خارج فایده ای نداشت اما درد و شرمندگی آنجاست که وقتی بخواهی مسئولیتت را ترک کنی برگردی به پشت سر ببینی مردمی که به امیدی تورا انتخاب کردند امروز با همان مشکلات 8 سال پیش مغموم و سر خورده به تو نگاه می کنند که بهشان قول دادی "آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که ...."! کسانی که سوار شدن ارباس آرزوشون نبود و از تو رونق اقتصادی آنچنان هم نمی خواستند فقط می خواستند شغل شان را از دست ندهند و تورم مهار شود!
کار و خدمت حقیقی را مردان گمنام و بی ادعایی کردند که در 8 دفاع مقدس از زندگی خود گذشتند تا امنیت را برای کشور به ارمغان بیاورند تا تو الان توسعه و استقلال اقتصادی را برای مردم ایجاد کنی! کار و خدمت حقیقی را مردان گمنام و بی ادعایی کردند که کیلومترها دورتر از مرز ایران با دشمنان درنده خو جنگیدند و به خون غلطیدند تا تو به دور از سروصدای جنگ و ترکش ها با خیال راحت به حل مشکلات اقتصادی مردم مشغول باشی نه اینکه بنشینی با کسانی که قصد تجزیه کشور ما و همسایه های ما را داشتند قرارداد ننگین امضاء کنی! دردناک نیست؟ شرم آور نیست؟
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
نجات دهنده این کشور از جنگ و نابودی سردار سلیمانی است و عامل وضع اسف ناک کنونی همین دولت و ظریف اند. او در راه میهن جان داد اینها هم سکه های برجامی گرفتند
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
- قبلا با اصرار و تاکید در مجلس گفت با این معاهده کل تحریمها را لغو می کند.
- دوره قبلی گفت دیگر وزیر نمی شود.
- قهر کرد در زمانی که کشور شرایط حساس داشت .
- خسارت محض و افزایش تحریمها را با معاهده ننگین سبب شد.
- شهادت سرداردلها و فخر ایران و حوادث مخرب مختلف را چه معاهده ای باعث شد؟
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
قهرمان قهر و وعده های دروغ و فریب افکار عمومی..به هیچ بنده ایشان را قهرمان نمی نامم بلکه با توجه به خسارت محض برجام و تحقیر ایران در سیاست خارجی ایشان باید پاسخگو باشند..ضمنا تمام تحریمها و قطعنامه های قبلی در یک قطعنامه به نام 2231 تجمیع شده و هیچ تحریمی برداشته نشده است اگر راست می گویید برجام باعث رفع تحریمها شد خوب چرا الان دارید با بایدن مذاکره می کنید؟ ترامپ که دیگه نیست..همان تیم اوباماست مگر نمی گفتید ترامپ دیوانه است و دولت بایدن خوبه..پس اگر برجام درست بوده و قرارداد متوازنی است پس چرا الان برای اجرای ان شب تا صبح دارید به بایدن التماس می کنید..دیگه دوران دروغ و فریب تمام شد و نمی توانید بر سر مرم کلاه بگذارید. زنگ انشا خوانی تمام شد زنگ حساب است.واقعا باید تاسف خورد به حال کسانی که خیانت را قهرمانی می دانند..شک نکنید با توجه به این رویه دولت و اقای ظریف، برجام یک پروزه برای براندازی نظام است..اینها قصد داشته و دارند برجام موشکی و منطقه ای را تحمیل ککنند و کشور را کاملا بفروشند چون سپاه و رهبری جلوی این فتنه و پروژه ذلت بار و براندازی ایستاده اند حالا دارند سپاه را متهم به کارشکنی می کنند..
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
چیزی نمانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران بعد از انتخابات ایشان رفتنی میشوند و وزرای رئیس جمهورجدید جای وزرای آقای روحانی را پر میکنند و امیدوارم وزیر خارجه کسی باشد که اینطوری افتضاح سیاسی به بار نیاورد چپ و راست.دنیا دیدن شهید سردار دلها چه خدماتی را در حق مردم منطقه و مردم ایران و مردم جهان انجام دادن با نابودی داعش و بقیه تروریست ها حالا تا صد سال دیگر هم ظریف بگویید پوتین خودش تصمیم گرفت وارد سوریه شود کی باور میکند!؟ وقتی مردم خودشان دیدند سردار سپهبد شهید سلیمانی آقای پوتین را قانع کردن که وارد جنگ سوریه شود.
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
روزی که بشار اسد بهمراه شهید سردار سلیمانی خدمت مقام معظم رهبری رسیدند ، ظریف وزیرخارجه به بهانه اینکه چرا به من از آمدن بشار اسد چیزی نگفتند استعفا کرد ، ظریف همواره منافع ملی را فدای جریان سیاسی خودش کرده .
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
تعز من تشاء و تذل من تشاء
محبوبیت و ماندگاری در دل مردم با ژست روشنفکری گرفتن نیست
به عمل کار براید به سخن دانی نیست
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
اقای ظریف 40 سال در دستگاه دیپلماسی ایران بقول خودشان خدمت کرده وحقوق .حق ماموریت انواع سکه وپاداش دریافت کرده است چرا بعداز 40سال به حاکمیت یگانه پی برده است اگر شما مخالف حاکمیت یگانه وبه تعبیر شما حاکمیت میدانی بوده ای چرا تاحالا مانده ای.برجام که خسارت محض شد قطعنامه 598 که احقاق حقوق ملی از طرف شما واقای روحانی باید گرفته میشد که نشد ولی کویت فسقلی 50میلیارد دلار از عراق طلب خسارت کرد وانرا دریافت نمود شما چه دستاوردی را برای مردم ایران خلق کردهای که خودرا طلبکار مردم میدانی
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
به نظر رد پای "آشنایی" در انتقال این فایل از ایران به دست شبکه سعودی نشنال در کار هست. گفتم چرا توییتر خلوت بود...
5
0
mo
Iran, Islamic Republic of
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
تو را خدا جانماز اب نکش ظریف حیف اسم سردار که به زبان می یاری امنیت خودت وخانوادت را از امثال سردار داری نه مذاکره خاینانه با دشمنان اسلام وانقلاب مگه همونی نبودی که گفتی امضای کری تضمینه.اگه امریکا یه دکمه ای را فشار بده ایران نابود می شه.مگه اقاخط قرمز ها راتعیین نکرد وشمابادیپلوماسی خنده انهارا زیر پاگذاشتید وافتخار کردید شما به امریکا وانگلیس خبیث که دشمن های دیرینه ایران هستند اعتماد کردید اما به فرمایشات رهبری وحاج قاسم عزیز گوش ندادید وکشور ومردم عزیز را به این فلاکت اقتصادی انداختید والان به جای اعتراف به اشتباه اعتماد به دشمن می خواهیدشکستتان را متوجه امثال سردار عزیز نمایید.خداکند بحق معصومین علیهم السلام همه غربگرایان وخاینین به این ملت ریشه کن شوند ان شاالله..
3
0