۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۷۹۱۰۷
نوباوه:

ظریف باید در مورد اظهاراتش به نظام پاسخ دهد

ظریف باید در مورد اظهاراتش به نظام پاسخ دهد
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه محمدجواد ظریف باید به خاطر اظهاراتش به مجموعه نظام پاسخ دهد، گفت: اظهارات وی نه سهوی بلکه کاملا برنامه‌ریزی شده بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بیژن نوباوه وطن، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه که در یک فایل صوتی منتشر شد گفت: آقای ظریف باید به خاطر اظهاراتی که در این فایل صوتی داشته به مجموعه نظام پاسخ داده و توضیحات لازم را ارائه کند.

وی افزود: اظهارات وزیر امور خارجه در این فایل نمی‌توان سهوی باشد بلکه کاملا برنامه‌ریزی شده و حساب‌شده است و این حرف که گفته شده بنا نبوده این فایل منتشر شود می‌تواند توسط هر کسی عنوان و مطرح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اظهارات آقای ظریف در این فایل در مسیر خواسته‌های غربی‌هاست که کشوری مثل روسیه که در ماجرای سوریه با ما همراهی داشته این گونه توسط وزیر امور خارجه ما زیر سؤال برود.

نوباوه خاطرنشان کرد: یک برداشت که می‌توان از این گونه اظهارات آقای ظریف داشت این است که دولت در پایان کار خود که شکستی تاریخی خورده و در حوزه منافع ملی و مسائل امنیتی و... چالش‌های جدی داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده در صدد است تا با این رفتارها و اقدامات لااقل بخشی از بار مسؤولیت خود را کم کند و به دوش دیگران بیندازد.

وی افزود: این که در این اظهارات شهید سلیمانی که بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان و به طور کلی جامعه بشری امنیت خود را مدیون او هستند، زیر سؤال برده می‌شود، باید ریشه آن را در توطئه‌ای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران جستجو کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این که آقای ظریف در حوزه مسائل سیاست خارجی مطالبی را مطرح می‌کند که دیگران بر تصمیمات حوزه سیاست خارجی تأثیر داشتند، این سؤال را ایجاد مطرح می‌کند که آیا وی در طول این 8 سال که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سکاندار دستگاه دیپلماسی کشور بوده اختیاری نداشته است.

نوباوه خاطرنشان کرد: برداشتی که می‌توان از صحبت‌های ظریف در مورد برجام کرد این است که تلاش می‌شود تا ناکامی‌های برجام به گردن دیگران انداخته شود و مجموع این اظهارات وی تلاشی است در مسیر خواسته‌های غرب برای تحمیل برجام‌های دیگر و ایجاد چالش‌های جدی‌تر برای جمهوری اسلامی ایران.

وی با بیان اینکه اظهارات ظریف برخلاف امنیت ملی کشور و نظام است، افزود: در شرایطی که آمریکا و صهیونیست به ویژه در عرصه بین الملل شکسیت‌هایی را متحمل شده و می‌شوند اظهارات وزیر امور خارجه ما کمکی به آنها برای جبران شکست‌هایشان است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این اقدامات یک مصرف داخلی هم دارد که دولت از این طریق به دنبال آن است که ناکامی‌های خود را تا حد توان توجیه کرده و به گردن دیگران بیندازد. 

نوباوه در پایان گفت:‌ این قبیل اظهارات برای تطهیر دولت در حوزه داخلی مانند غسل کردن با آب کثیف است و هیچ فایده‌ای برای دولت ندارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ارحمنی یا رب
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
توطئه ای برای جمع کردن آرای برای ظریفه.
تحلیلتون عالی بود
از این نوع اخبار بیشتر کار کنین.
2
0
سلیمانیان
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
ظریف اصلا تائید صلاحیت نمیشه که وارد بازی بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
بازی انتخاباتی ۱۴۰۰ تنها در صورتی برای ظریف می تواند یک مسلخ باشد که مسئله محوری انتخابات حول سیاست خارجی که گفتمان اصلی ظریف است شکل نگیرد. ظریف شخصیتی است که فقط و فقط می‌تواند در زمین بازی سیاست خارجی خودنمایی کند. به هر دلیلی اگر زمین بازی انتخابات به سمت کارآمدی یا عدالتخواهی و یا حتی اعتراض به وضع موجود برود ظریف از ابتدا امکان عرض اندام پیدا نخواهد کرد. از طرفی هر نامزدی که بتواند دوقطبی سیاست خارجی ظریف را در بازی انتخابات پررنگ‌تر کند و مثلا دوقطبی مذاکره-مقاومت را محور مناظرات کند به ظریف کمک خواهد کرد تا بتواند به بازیگر اصلی انتخابات تبدیل شود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
طبق همین تحلیل شما من معتقد هستم جریان انقلاب باید فایل صوتی ظریف را به صورت کلی بایکوت کند ، ما باید از دوقطبی سازی های اصلاحات فرار کنیم
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
زمینه چینی برای برجام منطقه ایست برای همین ایران اینترنشنال صحنه گردان تست نتیجه مذاکرات با قطر و عربستان
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
یک نکته در این فایل صوتی نقش روسیه در مورد برجام است. خدا انشاءالله فرج آقا امام زمان را تسریع ببخشند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
هدف از انتشار این فایل صوتی نزدیک انتخابات بر کسی پوشیده نیست
1
0
ناشناس
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
ظریف با یک بمب صوتی انتخابات را هدف حمله قرار داده است.
ثابتی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کمتر از یک‌ ماه بعد از اینکه دکتر ظریف گفت از اول تا آخر گاندو دروغ است، فایل صوتی یکی از محرمانه ترین گفتگوهایش که صرفا برای ثبت در آرشیو بیان شده بود در رسانه های ضدانقلاب منتشر شد! جاسوس ها تا کجا در کنار مسئولان ارشد دولت نفوذ کرده اند؟
1
0
سیستانی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
سردار سلیمانی مزاحم دیپلماسی بود
دانشمندای هسته‌ای مزاحمند
شهید تهرانی مقدم مزاحم بود
همه خلق کننده‌های مولفه‌های قدرت مزاحم دیپلماسی جناب ظریف هستن
فقط سوال اینه آقای ظریف اگر اینا نبودن تو با وزیر خارجه جیبوتی تفاوتی داشتی؟!
اصلا باهات صحبت میکردن؟!
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
جناب آقای ظریف! همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه ای بوده است. گاندوها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!
1
0
محبی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
لب کلام ظریف: در جمهوری اسلامی میدان حاکم است نه دیپلماسی. معنای این جمله آن است مقصر این اوضاع من نیستم بلکه همان مرد میدان است.
آقای ظریف خون آن مرد شما را خواهد گرفت.
1
0
ناشناس
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
از ابتدا تا انتها مجری بارها اشاره به انتخابات و کاندیداتوری ظریف و جمع کردن رای برای ایشون می کند هرکی صوت را گوش کند می فهمد برای تبلیغات انتخابات است
نشر آنهم برای بدست اوردن دل امریکا برای احیا دوباره برجام است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
دولت میفرماید صوت برای ارشیو اسناد درون سازمانی ضبط شده !!!
چه دروغ بزرگی !! در صحبت های داخل صوت مجری می گوید این سخن ده میلیون رای به شما اضاف می کند ظریف می گوید من نخواهم گذاشت شما این قسمت را پخش کنید!! مگه قراره پخش شود؟؟؟
مجری ابتدای وقت استراحت دوم با بینندگان سلام احوال پرسی می کند !!!
جناب سخنگوی دولت اصلا صوت را گوش کردن ؟؟؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
انتشار این فایل نشاندهنده نفوذ جاسوسان تا این حد در نهادهای دولتی دارد.
1
0