۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۸۰۷۰۲
رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

ظرفیت های علمی حوزه باید به گوش جهانیان برسد

ظرفیت های علمی حوزه باید به گوش جهانیان برسد
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا گفت: امید است با کمک ستادهای راهبری، ظرفیت های غنی و عظیم حوزه های علمیه و مراکز تابعه آن به سمع جهانیان برسد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در نشست مشترک با دبیران ستادهای راهبری حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ظرفیت های حوزه علمیه چه در حوزه کمک به نظام قانونگذاری و چه در حوزه مباحث دیگر بسیار وسیع و ذوابعاد است، ستادهای راهبری باید این ظرفیت ها را احصاء و حلقه اتصال میان حوزه و نظام اسلامی باشند.

وی با اشاره به غنای دین مبین اسلام  و روایات ارزشمند دینی گفت: ما در زمینه آیات و روایات دینی، مباحث فقهی و علمی، ذخایر ارزشمندی داریم که می تواند به ما راهبرد و برنامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی، امروزه حوزه های علمیه در خیلی از عرصه ها ورود پیدا کرده و فضا برای فعالیت ستادهای راهبری زیاد است، این ستادها باید تکمیل و تقویت کننده حرکت های گذشته و ایجاد زمینه های جدید برای بازبینی نیازمندی های آینده باشند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه ستادهای راهبری در حوزه های مختلف حتی ورزش ورود داشته باشند، گفت: حضور طلاب در عرصه های ورزشی به عنوان ورزشکار و مربی و انس گرفتن با جوانان ورزشکار از لحاظ فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا همچنین گفت: متاسفانه ما با نگاه تبلیغ دینی، به ورزش نگاه نکردیم و گاهی برخی از ماهها بر این تصور هستیم که تنها باید در ماه محرم و صفر و یا ماه مبارک رمضان به تبلیغ برویم، در حالی که حضور در برخی فضاها مانند ورزش و قرارگرفتن در کنار نسل جوان از نظر فرهنگی خود بهترین تبلیغ است، بویژه اینکه برخی طلاب خود ورزشکار و مربی هستند و این ظرفیت ها باید توسط ستادهای راهبری ساماندهی شود.

بر اساس گزارش دبیر ستاد راهبری ورزش، حدود ۶۵۰۰ نفر طلبه‌ی ورزشکار در سامامه مربوطه ثبت اطلاعات کردند که ۱۴۰۰ نفر از آنها مدرک مربی گری دارند. 

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این مرکز برای کمک به ستادهای راهبری حوزه و فعالیت های تقنینی متناسب با پیشنهادات این ستادها آمادگی کامل دارد.

دبیران ستادهای راهبری خدمات اجتماعی، فناوری های هوشمند، سند تحول آموزش و پرورش، امر به معروف و نهی از منکر، جمعیت و خانواده، معماری و شهرسازی اسلامی و ستاد راهبری ورزش گزارشی از فعالیت های خود، دغدغه ها و انتظاراتی که از مرکز دارند را ارائه دادند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
احسنت
0
0