۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۸۲۷۴۷
یادداشت؛

تفسیر جمهور به طبقه اشراف؛ نمونه ای از تحریف امام

تفسیر جمهور به طبقه اشراف؛ نمونه ای از تحریف امام
تحریف کنندگان کار را به جایی رسانده اند که جمهور را به طبقه اشراف تقسیم می کنند و آن را به اندیشه امام نسبت می دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) چندی پیش با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از آنچه «بی‌توجهی عمیق به جمهوریت» نامید، تأکید کرد: یکی از راه‌های حفظ جمهوریت نظام، دادن «رأی صحیح» است.

این درحالی است که پایگاه خبری جماران مطالب مختلفی در دفاع از دولت ناکارآمد روحانی منتشر کرده است! سؤال اینجاست که ایشان در سال 96 رأی به رئیس جمهور فعلی را «رأی صحیح» می دانست که علنا از وی حمایت کرد! 4 سال ادامه دولت تدبیر و امید چه نتایجی برای مردم داشت که او مژده آن را در آستانه انتخابات داده بود؟! گویی تحریف آراء و نظرات امام راحل پیرامون «جمهوری اسلامی» توسط نزدیکان اصلاح طلب وی و سکوت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در قبال تحریف ها کار را به جایی رسانده که برداشت از واژه «جمهور»، با فهم عرف منافات پیدا کرده و «جمهور» در طبقه اشرافی خلاصه شده است!

در حقیقت بی‌توجهی عمیق به دردهای جمهور که در طول این سالها توسط دولت مورد حمایت وی صورت گرفت، علت اصلی نابسامانی‌های اقتصادی و فاصله اجتماعی است؛ بنابراین لازم است در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها تجدیدنظر صورت بگیرد تا از این پس برخی منتسبان به تولیت حرم امام(ره) با «آدرس غلط» دادن به مردم موجب کند شدن حرکت قطار انقلاب و فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب و آرمان‌های امام(ره) نشوند.

توقع می رفت یادگار یادگار امام به جای پرخاش به دلسوزان نظام با عذرخواهی بابت جانبداری از تحریف کنندگان امام، در صدد جبران سکوت در برابر تحریف بر می‌آید.

این افراد در پی تحریف اندیشه های تابناک پیرجماران  برای حفظ منافع شخصی خود هستند، در حالی که تجمل گرایی و ثروت اندوزی در قاموس امام نمی گنجد و دغدغه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به مستضعفان، پابرهنگان و بهبود اوضاع معیشتی محرومان بود؛ پیر جماران نه اشرافی بود و نه به تشریفات زائد باور داشت، جمهور در اندیشه امام راحل، عموم مردم و طبقه‌های گوناگون جامعه بودند.

ارسال نظرات