۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۰۰۱۸۹
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

نغمه های شوم جدایی حوزه از سیاست با هدف دور کردن حوزه از وظایف اصلی است

نغمه های شوم جدایی حوزه از سیاست با هدف دور کردن حوزه از وظایف اصلی است
آیت الله کعبی گفت: حوزه های علمیه با عقلانیت و غیرت در صحنه ایستاده و پیام اجلاسیه جامعه مدرسین در صحنه بودن روحانیت در میدان تحقق اهداف انقلاب است.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردهای دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد پرداخت و گفت: این اجلاسیه با حضور نخبگان، صاحب نظران، مسؤولان، بزرگان و شخصیت های حوزوی، روحانیت، علمای بلاد و اعضای جامعه مدرسین در دو روز در شهر مقدس قم برگزار شد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه روز اول این اجلاسیه مخصوص کمیسیون ها بود، ابراز کرد: در این اجلاسیه کمیسیون های تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی، کمیسیون اقتصاد مقاومتی و ترویج تحقق اقتصاد مقاومتی، کمیسیون خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و کمیسیون فرصت ها و چالش های انقلاب اسلامی برگزار و دیدگاه های علما در این مسائل تبیین شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کمیسیون ها تبیین رسالت و وظایف روحانیت و حوزه های علمیه در تحقق اهداف آرمان های انقلاب اسلامی بود، گفت: رهنمودهای مراجع تقلید در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد بسیار راهگشا و اثربخش برای ادامه مسیر خواهد بود.

آیت الله کعبی پیام این اجلاسیه جامعه مدرسین را در صحنه بودن روحانیت و حوزه های علمیه در میدان تحقق اهداف و ماموریت های انقلاب اسلامی دانست و افزود: حوزه های علمیه و روحانیت بیدار، آگاه و حاضر در صحنه است و همچنین روحانیت در مقابل تهدیدها و چالش ها ایستاده و به دشمنان و طراحان جنگ نرم هرگز اجازه نمی دهد که حوزه های علمیه و روحانیت را منزوی کند.

وی ارتجاع و غرب گرایی را دو آفت بزرگ در حرکت به سمت تحقق آرمان ها، اهداف و ماموریت های مقدس و الهی انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: نغمه های شومی که در جدایی حوزه از سیاست شنیده می شود، در مسیر ارتجاع و واپس گرایی و همچنین در مسیر غربگرایی و انزوا و به حاشیه بردن حوزه های علمیه و روحانیت از اهداف، وظایف و ماموریت های مقدس تاریخی در حفظ و صیانت از اسلام، مکتب اهل بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین بزرگان روحانیت و حوزه های علمیه یک صدا این حرکت ناموزون را محکوم کردند، اظهار کرد: حوزه های علمیه و روحانیت با عقلانیت و غیرت در صحنه ایستاده زیرا که حوزه ما حوزه انقلابی است و این گونه حاشیه سازی ها حوزویان و روحانیت را از حرکت در تحقق متعالی انقلاب اسلامی باز نمی دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فریده نجفی اصل
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
احسنت بر خبرگزاری رسا و طلایه داری اش
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
همه جا هستید الا مساجد
..
0
0