۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۹۷۳۰۵
آیت الله کعبی تشریح کرد؛

تاثیر ترک فعل در عدم تحقق اقتصادمقاومتی/ تقویت پول ملی راه خنثی سازی تحریمها

تاثیر ترک فعل در عدم تحقق اقتصادمقاومتی/ تقویت پول ملی راه خنثی سازی تحریمها
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان گفت: اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از تولید و خنثی سازی تحریم ها از جمله عوامل تقویت پول ملی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جمع اعضای سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به نقش بسیج حقوقدانان در شناسایی اولویت های کشور گفت: امروز کمک به معیشت مردم و تقویت پول ملی در اولویت است؛ تقویت پول ملی راه حل دارد و راه حل آن خنثی کردن تحریم ها است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تقویت پول ملی راه حل های شناخته شده ای دارد، اظهار داشت: اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از تولید و خنثی سازی تحریم ها از جمله عوامل تقویت پول ملی است.

وی افزود: راه حل تقویت پول ملی سوق دادن پول بانک ها به سمت تولید و جلوگیری از خلق پول و جلوگیری از کسری بودجه است که دولت این کارها را انجام می دهد و جلوی خلق پول را گرفته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع مذاکرات ایران با گروه 4+1 اشاره ای کرد و ابراز داشت: برخی تلاش می کنند مذاکره را با بالارفتن قیمت دلار و ارز شرطی کنند در حالی که این دو ربطی به هم ندارند.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت ها باید درست شود و دولت باید جلوی خلق پول را بگیرد، افزود: انضباط مالی مهم است و دولت در این زمینه کارهایی را انجام داده و در حال تلاش است تا زیرساخت اصلی اجرایی سازی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید محقق شود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه 90درصد قوانین اقتصاد مقاومتی با ترک فعل های مسئولان اجرایی روی زمین مانده است، عنوان کرد: شما به عنوان بسیج حقوقدانان باید مطالبه گر بوده و در صحنه حاضر باشید، بخشی از فعالیت بسیج حقوقدانان باید به سمت کارهای پژوهشی سوق داده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شناسایی آسیب ها، موانع حقوقی سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری مولد و مطالعه تطبیقی جهت بهره گیری از تجربیات کشورهای توسعه یافته گفت: محوریت اصلی کشور بحث اقتصاد و تولید است لذا باید بسیج حقوقدانان از خود سوال کند که در این زمینه چه کاری می تواند انجام بدهد که پژوهش، آسیب شناسی و مطالبه گری، هموارسازی و مشاوره حقوقی از جمله وظایف آن هاست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ظرفیت قانون اساسی کشور اذعان داشت: اصول اساسی کشور خیلی مترقی است و باید به سمت و سوی فعال سازی مردم و اقشار گوناگون با فعال سازی بسیج اقشار و اصناف روی بیاوریم.

وی با این بیان که بسیج حقوقدانان موتور محرک بسیج اصناف است، خاطرنشان کرد: بسیج حقوقدانان در جهت بستر سازی حقوقی می تواند در جهت تولید و پشتیبانی و مانع زدایی باشد و مسئله اصلی تقویت ارزش پول ملی است و هرکدام از ما باید از خود بپرسد در این زمینه چه کارهایی می تواند انجام بدهد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
احسنت
1
0