۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۶۲۸۵۴
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

ترس از گسترش اسلام و اقدامات غیر منطقی غرب

ترس از گسترش اسلام و اقدامات غیر منطقی غرب
آیت الله کعبی گفت: غرب با وضع قوانین و مقررات ضداسلامی می خواهد وارد عصر جدیدی از تاریکی قرون وسطی شده و اسلام هراسی و ارائه خوانشی خشن و غیرمنطقی از اسلام ارائه کند.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با محکومیت توهین مجدد نشریه شارلی ابدو به پیامبراکرم(ص) بیان کرد: این گونه اهانت ها به اسلام، قرآن کریم و پیامبراکرم(ص) بلکه ادیان الهی، در غرب دارای سابقه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تألیف و انتشار کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی، ساخت فیلم های پیامبران الهی با صحنه های نا مناسب، کاریکاتور موهن پیامبراکرم(ص) در سال 2005 در روزنامه دانمارکی، سوزاندن قرآن توسط کشیش آمریکایی در سال 2010، اهانت به قرآن کریم توسط رهبر حزب آزادی اتریش در سال 99، اهانت به قرآن کریم توسط رهبر حزب افراطی در منطقه مسلمان نشین کپنهاگ دانمارک با حمایت پلیس این کشور، اهانت به قرآن کریم توسط گروه راست افراطی در سوئد و کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم در نشریه شارلی ابدو در شهریور99 سابقه اهانت غربی ها به قرآن، اسلام و پیامبراکرم(ص) است.

وی با بیان این که این اهانت ها نشانه تشدید تنفر مذهبی و تنفر نژادی غربی ها است، اظهار کرد:  غربی ها بر خلاف ادعاهایی که در مورد آزادی اندیشه، عقیده، مذهب و دین بیان می کنند، هنگامی که با عقلانیت، منطق، معنویت، اصالت گرایی و اعتدال اسلام که موجب جذب جوانان حقیقت جو بر پایه فطرت به اسلام شده است، روبه رو می شوند، خشم خود را این گونه پیاده می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری هدف اهانت به پیامبراکرم(ص) را مقدس زدایی از شعائر مذهبی به ویژه اسلامی در غرب دانست و گفت: آمارها حکایت دارند که در فاصله 2010 تا 2050 با 73 درصد، سریعترین رشد جمعیت در غرب را اسلام خواهد داشت و رتبه دوم متعلق به مسیحیان خواهد بود و میزان رشد مسیحیان حدود 35 درصد است.

وی اضافه کرد: برخی این وضعیت را بر نمی تابند و با وضع قوانین و مقررات ضد اسلامی تلاش می کنند وارد عصر جدیدی از تاریکی قرون وسطی شوند و اسلام هراسی و ارائه خوانشی خشن و غیر منطقی از اسلام در غرب ارائه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبیین کرد: یک دائره المعارف مطالعاتی قومی و نژادی در انگلیس بیان می کند، رسانه ها تصویری منفی در خصوص موضوعات مرتبط با اسلام و مسلمانان نشان داده و مسلمانان و اسلام را به عنوان تهدیدی برای امنیت و ارزش های غربی معرفی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این گونه اهانت های غربی ها، یک نوع خرد ستیزی و مقابله با حقیقت و فطرت بیدار انسان ها است که نشانه بحران های گسترده غرب اعم از بحران هویت، خانواده، اخلاق، معنویت، و گسست فرهنگی نیز به شمار می رود و این موارد نیز موجب جذب جوانان به اسلام شده در نتیجه برخی با اسلام مقابله می کنند.

آیت الله کعبی تثبیت قانون حمایت از مقدسات الهی و دینی در مجامع بین المللی همانند سازمان ملل و یونسکو برای مقابله و برخورد با اهانت ها به مقدسات مذهبی را ضروری خواند و گفت: در غرب نیز چنانچه در زمینه دین مسیحیت حمایت های حقوقی وجود دارد، این چنین حمایت های حقوقی در زمینه اسلام نیز باید ایجاد شود.

وی افزود: همچنین باید با منطق و استدلال، مقدسات الهی برای آزادگان، روشنفکران، نخبگان، متفکران و اندیشمندان بیان شوند و از سوی دیگر باید کار رسانه ای گسترده ای در جهت اهتمام به مقدسات الهی و اسلامی در مقابله با امپراتوری رسانه ای غرب صورت گیرد و مراجع معظم تقلید، رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین و حوزه های علمیه هم باید با بزرگان ادیان ارتباط گیرند و در گفت‌وگوهای بین ادیانی در سطح جهانی این اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی به شدت محکوم شود./1324/ت302/ب1

ارسال نظرات