۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۰۰۲۳۲
آیت الله عبدالهی در گفت‌وگو با رسا:

برخی درون حوزه همنوا با غربی ها ندای جدایی دین از سیاست را سر می دهند

برخی درون حوزه همنوا با غربی ها ندای جدایی دین از سیاست را سر می دهند
آیت الله عبدالهی گفت: دنیای غرب همانگونه که با اصل انقلاب مخالف است با تداوم انقلاب نیز مخالف می باشد و به دنبال این هستند که مبانی دینی را از مردم بگیرند.

آیت الله محمود عبدالهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردها و پیام های دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد پرداخت و گفت: ساقط شدن رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی به سبب یکپارچگی اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیت در مبارزات بود.

آیت الله عبدالهی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را یکی از نهادهایی دانست که نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت و ادامه داد: جامعه مدرسین از علما، اساتید و شخصیت های برجسته حوزوی متشکل شده و این نهاد در شاخص سازی و گفتمان سازی آرمان های انقلاب و مواضع امام راحل و همچنین یکپارچه ساختن روحانیت در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی نقش مؤثری ایفا کرده است.

وی با بیان این که  یکپارچگی روحانیت در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی نقش مؤثری دارد، تصریح کرد: برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گامی برای حفظ و استمرار یکپارچگی حوزه های علمیه و روحانیت در جهت دفاع از شاخص ها و آرمان های انقلاب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اساتید حوزه های مختلف استان های کشور و علمای بلاد در این اجلاسیه به بیان نقطه نظرات و اظهار نظرات مختلف در تداوم و استمرار ارتباط حوزه های علمیه با نظام اسلامی پرداختند و رهنمودهای دو تن از مراجع تقلید در این زمینه راهگشا بوده است.

آیت الله عبدالهی اظهار کرد: پیام دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، حفظ و استمرار حضور حوزه و روحانیت در صحنه های انقلاب و مسائل نظام و حکومت اسلامی است.

وی پیگیری دغدغه های رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین و غیرت دینی را از اهداف برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود به جهاد تبیین تأکید داشتند و این موضوع را رسالت نخبگان دانستند که بر اساس معارف دینی و آرمان های انقلاب، جهاد تبیین باید برای اقشار مختلف مردم بازگو شود.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود بر غیرت دینی در جهت آرمان های دینی و مبانی انقلاب تأکید داشتند، گفت: غیرت دینی و حساس بودن به آرمان های انقلاب و شهدا باید همراه با عقلانیت و حکیمانه باشد نه اینکه مساله ساز و سوژه برای بیگانگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی آگاهانه و نا آگاهانه زمزمه های جدایی دین از سیاست را سر می دهند، اظهار کرد: جهان به نظام سرمایه داری و سوسیالیستی تقسیم می شود و این دو قطب در دوگانه سازی دین و سیاست مشترک هستند، اما امام خمینی(ره) با اتکا به آموزه های دینی، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط و ایشان ثابت کرد که نه تنها معنویت در جامعه کنار گذاشته نشود بلکه باید شعار و گفتارهای دینی در ابعاد مختلف جامعه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و روابط خارجی حضور داشته باشد، بنابراین دین ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانت ماست.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: دنیای غرب همانگونه که با اصل انقلاب مخالف است با تداوم انقلاب نیز مخالف می باشد و به دنبال این هستند که مبانی دینی را از مردم بگیرند و از حضور معنویت در صحنه های اجتماعی بکاهند، همچنین برخی در داخل نیز همین مسائل را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه پیام اجلاسیه جامعه مدرسین این بود که روحانیت همواره در کنار مردم قرار دارند، اظهار کرد: همانگونه نیازهای عمومی و مسائل معیشتی مردم دغدغه علما بوده، اما علما و روحانیت نیازهای فرهنگی، اجتماعی، معنوی و دینی جامعه را نیز دغدغه خود می دانند.

ارسال نظرات