۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۹۲۱۱۴
آیت الله عبدالهی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

جنایات استکبار جهانی در افغانستان، با هدف تضعیف مقاومت و وحدت مردمی

جنایات استکبار جهانی در افغانستان، با هدف تضعیف مقاومت و وحدت مردمی
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه جوامع اسلامی نباید تنها به شعار وحدت اکتفا کنند، گفت: همه انسان‌های آزاده و ملت‌های جهان باید جنایات تروریستی را محکوم کنند.

آیت الله محمود عبدالهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در مسجد شیعیان قندوز افغانستان گفت: وحشی گری، ظلم، خیانت و جنایت نسب به بشریت، در همه مکاتب و دیدگاه ها محکوم و غیر قابل پذیرش است.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه انجام این گونه اقدامات تروریستی جز از جنایتکاران و خیانتکاران که اهداف شیطانی را دنبال دارند، پیش بینی نخواهد شد، افزود: این گونه حوادث تروریستی طبعا با حمایت افرادی روی می دهد که برای مبارزه با مقاومت، وحدت، اقتدار و جلوگیری از پیوند مردم، گروه های متحجّر را برای اهداف شیطانی خود ایجاد می کنند تا این گونه جنایت ها و حوادث را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه قدرت های جهانی برای دستیابی به اهداف استعماری سیاسی و فرهنگی این گونه عملیات های تروریستی علیه بشریت و مسلمانان را حلال و منطقی می دانند، ابراز کرد: استکبار جهانی، آمریکا و قدرت های بزرگ، تنها به اهداف مادی و جنایتکارانه خود فکر می کنند و نسبت به اعمال و انجام این گونه کشتارها و جنایت ها علیه مردم مظلوم و مسلمان ابایی ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه «اگر دین ندارید، لا اقل آزاد مرد باشید»، افزود: این گروه های تروریستی و عوامل پشتیبان آنها، پایبندی به هیچ دین و آیینی ندارند، بلکه تنها آزادی، حقوق بشر را ادعا می کنند، اما دروغی بیش نمی گویند.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه استکبار جهانی، پایبندی به انسانیت و آزادی و حقوق بشر ندارد، اظهار کرد: باید تمام مسلمانان، انسان های آزاده و ملت های جهان این گونه حوادث تروریستی را محکوم کنند و همچنین از مردم مظلوم مسلمان افغانستان در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار حمایت کنند.

وی بر ضرورت اتحاد و همبستگی ملت ها و جوامع اسلامی در برابر ظلم های استکبار جهانی تأکید کرد و گفت: جوامع اسلامی نباید تنها به لفظ و شعار ظاهری در وحدت امت اسلامی اکتفا کنند، بلکه باید یکپارچگی و همدلی میان گروه ها و جبهه های مقاومت در جهت مقاومت و ایستادگی مقابل جنایتکاران جهان گسترش یابد.

خبرنگار: محمدحسین چاوشی

ارسال نظرات