۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۸۶۹۶۷
آیت الله عبدالهی:

نظام اسلامی ایران با آمریکا در تعارض ذاتی است

نظام اسلامی ایران با آمریکا در تعارض ذاتی است
آیت الله عبدالهی گفت: درگیری و جنگ ما با آمریکا به این خاطر است که نظام ما اسلامی است و در راستای بندگی خدا حرکت می کنیم و این با طاغوتیت آمریکا تعارض ذاتی دارد.

به گزارش سرویس سیاس خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبدالهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جلسه ای که به مناسبت روز پنجم محرم در این مکان برگزار شد، حرکت امام حسین(ع) در جریان عاشورا را یک حرکت جاویدان خواند و آن را همچون واکسنی برای حفظ دین اسلام توصیف کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حرکت امام حسین(ع) را مصداق بارز بندگی و عبودیت عنوان کرد و افزود: خلاصه همه گفتار و رفتار امام حسین(ع) در مدت حرکتش، که از اواخر ماه رجب شروع شد و تا عصر عاشورا ادامه یافت، بندگی و عبودیت خداست.

وی بندگی را ریشه همه ارزش ها ارزیابی کرد و سر منشأ معراج پیامبر اسلام(ص) را نیز، بحث عبودیت و بندگی دانست و آیه یکم سوره اسراء را به عنوان شاهدی بر ادعای خویش مطرح کرد و گفت: خداوند در قرآن می فرماید:«سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ...» که یعنی علت معراج، بندگی و عبودیت پیامبر(ص) است. همچنین در نماز می گوییم«اشهد انّ محمداً عبده و رسوله» و به عبودیت پیامبر (ص) جلوتر از رسالتش شهادت می دهیم که نشان از اهمیت بالا و نقش محوری عبودیت دارد.

آیت الله عبدالهی مراسمات و عزاداری های این ایام را راهی برای وصول به بندگی خدا ارزیابی کرد و ضمن اشاره به اهمیت بحث امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین(ع) بارها خود را دوستدار و عامل به امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند.

وی مؤمن واقعی را همیشه به دنبال جلب رضایت الهی معرفی کرد و افزود: همه مؤمنین حتی وجود مقدس نبی اکرم (ع) در نماز از خدا طلب هدایت می کند، تا در مسیر رضایت او پای گذارد، و عرضه می دارد:«اهدناالصراط المستقیم».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عبودیت و بندگی خدا را منافی و در تضاد با همراهی طاغوتیان دانست و خاطرنشان کرد: درگیری و جنگ ما با آمریکا به این خاطراست که نظام ما اسلامی است و در راستای بندگی خدا حرکت می کنیم؛ و این با طاغوتیت آمریکا تعارض ذاتی دارد.

وی افزود: باید گفتار و کردارمان را ارزیابی کنیم تا مبادا از مسیر رضایت و بندگی خداوند خارج شویم. خداوند در قرآن می فرماید:« ولتنظر نفس ما قدمت لغد».

ارسال نظرات