۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۹۳۵۰۳
آیت الله عبداللهی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

طرح سازش با رژیم صهیونیستی با هدف افزایش اختلاف در جوامع اسلامی

طرح سازش با رژیم صهیونیستی با هدف افزایش اختلاف در جوامع اسلامی
عضو جامعه مدرسین گفت: سازش برخی سران منطقه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی سبب افزایش تشتت و ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی شده است.

آیت الله محمود عبدالهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) به تبیین اهمیت حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی پرداخت و گفت: امر قطعی و مسلم است که اقتدار و استقلال هر جامعه متکی بر وحدت و یکپارچگی استوار شده است.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه همواره بزرگان دینی و نظام اسلامی ایران بر اساس منطق قرآن، تمام جوامع اسلامی را به وحدت و یکپارچگی دعوت کردند، تصریح کرد: قدرت و یکپارچگی امت اسلامی بدون وحدت جوامع اسلامی به وجود نخواهد آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: نظام اسلامی ایران میلاد پیامبر اسلام(ص) را محور وحدت امت اسلامی دانسته، زیرا تمام مذاهب اسلامی به تبع پیروی از قرآن، سیره اخلاقی رسول خدا و معارف اسلامی را الگوی خود قرار دادند.

آیت الله عبدالهی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای اخیر خود نیز ابعاد گوناگون زندگی پیامبر اکرم را محور وحدت امت اسلامی توصیف کردند، گفت: معارف و ارزش های رسول خدا و همچنین مودت و عشق به اهل بیت می تواند محور وحدت جوامع اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگان اهل سنت نیز به ابراز محبت و علاقه به اهل بیت افتخار می کنند، ابراز داشت: در راهپیمایی اربعین مذاهب مختلف اسلامی و دیگر ادیان برای ابراز علاقه به اهل بیت شرکت می کنند، از این رو محبت به اهل بیت می تواند محور وحدت امت اسلامی باشد.

آیت الله عبدالهی با اشاره به اینکه تمام انبیا بر دو مسأله توحید و کفر به طاغوت تاکید داشتند، گفت: طاغوت امروز، استکبار جهانی، رژیم صهیونیسیتی، آمریکا و اذناب آنان در منطقه هستند، از این رو باید تمام جوامع اسلامی با همه وجود انزجار و نفرت به طاغوت زمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود مسأله فلسطین را محور وحدت جوامع اسلامی توصیف کردند، افزود: یکی از شاخص های دعوت انبیای الهی بر محور دفاع از مسلمانان و مستضعفان در سراسر جهان بوده و امروز نیز فلسطین نماد کشور مظلوم و رنج کشیده در دنیا است.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه ستیز و مبارزه با طاغوت باید محور وحدت اسلامی باشند، ابراز داشت: کشورهایی که با رژیم صهیونیستی پیمان همکاری و سازش بستند، برخلاف سیره پیامبر اکرم(ص) و وحدت جوامع اسلامی عمل کردند.

وی با محکوم کردن طرح عادی سازی مرتجعین منطقه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سازش برخی سران منطقه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی سبب افزایش تشتت و ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی شده است.

آیت الله عبداللهی بر ضرورت توجه به آموزه های دینی در ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی تاکید و بیان کرد: باید سیره رسول اکرم(ص)، مودت به اهل بیت و مبارزه با طاغوت زمان و استکبار جهانی محور وحدت و همدلی جوامع اسلامی قرار گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
ماجرای پاسدار علیزاده چه بود؟
وی همان کسی بود که سیلی بر گونه استاندار جدید آذربایجان شرقی نواخت... بعد خبرگزاریها گفتند خصومت شخصی بود. ولی استاندار گفت زنش را یک مرد واکسن زده اعتراض داشت و من او را بخشیدم.. ولی خود وی بیانیه داد که بخاطر اجرای فرمان آتش به اختیار رهبری بر گونه یک اختلاسگر سیلی زده... مردمی هم که در سالن بودند گفتند مرگ بر منافق ... قوه قضائیه هم گفت او را بازداشت کرده... خوانندگان وب سایتهای اصولگرا هم از عدم شفافیت موضوع گلایه کرده اند در کامنتها.... پیدا کنید راستگو را؟
1
0
نوسی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
ادامه ماجرای سرهنگ سپاه عاشورا
وی که ایوب یا جعفر علیزاده نام دارد. و بر گونه استاندار آذربایجان شرقی سیلی زده است. و ادعا کرده به فرمان امام خامنه ای بصورت آتش به اختیار بر گونه مفسد مالی سیلی زده است. در باز داشت است و به نوشته برخی سایتها خویشاوندان گفته اند تحت فشار و ضرب و شتم است تا اعتراف کند انگیزه شخصی داشته نه سیاسی...
0
0
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
چرا استاندار آذربایجان شرقی دروغ گفته است؟
بعد از آنکه سرهنگ پاسدار دکتر ایوب علیزاده که فرمانده یگانی از سپاه عاشورا ی تبریز است..سیلی محکمی بر گونه زین العابدین رضوی خرم استاندار جدید آذربایجان شرقی نواخت...استاندار مدعی شد که یک مرد زنش را واکسن زده و حالا او اعتراض دارد! که البته با عقل جور در نمی آد... بعد علیزاده بیانیه داد که بصورت آتش به اختیار در جهت فرامین امام خامنه ای بر گونه مفسد اقتصادی سیلی زده ام‌ . اما قوه قضائیه وی را بازداشت کرده و خویشانش می گویند تحت فشار و ضرب و شتم است تا اقرار کند که انگیزه شخصی داشته نه انگیزه سیاسی... شخصا فکر نمی کنم فشار و شکنجه بر وی اثر داشته باشد و این می تواند برای قوه قضائیه جنجال بزرگی درست کند اگر معلوم شود تمام اظهارات استاندار و قوه قضا دروغ بوده است...
0
0