۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۲۸۶۶۴
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

عبدالحمید در خط اسلام آمریکایی حرکت می کند

عبدالحمید در خط اسلام آمریکایی حرکت می کند
نماینده خبرگان با بیان اینکه عبدالحمید در خط اسلام آمریکایی حرکت می‌کند گفت: شیعه و اهل سنت از سخنان عبدالحمید در رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، اعلام برائت می‌کنند.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: بزرگترین رهاورد امام خمینی(ره) احیای اسلام ناب محمدی بوده که همان اسلام خالصی است که در قرآن و سنت پیامبر آمده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اسلام ناب محمدی متضمن این است که اسلام از زیر یوغ افکار استبداد و استعمار خارج شود و در پی کسب پیشرفت، عزت و تعالی دنیوی و اخروی برای امت اسلامی است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه وحدت امت اسلامی از آموزه های مهم اسلام ناب محمدی است، گفت: یکی از آرزوهای مهم امام خمینی(ره) ایجاد وحدت امت اسلامی بوده است و تفاوتی میان اهل تسنن و تشییع در امت اسلامی وجود ندارد چون به دنبال تحقق امت واحده هستیم.

وی تصریح کرد: در مقابل اسلام ناب محمدی، امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی را معرفی کردند؛ یعنی در ظاهر اسلام و قرآن و عمامه است اما عملا در خط منافع آمریکا، اشغالگران صهیونیسم و استعمارگران انگلیس حرکت می کند.

آیت الله حیدری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر جریانی که در راستای منافع انگلیس حرکت می کند، شیعه انگلیسی نامیده می شود و ما همانگونه که در مقابل شیعه انگلیسی ایستادگی می کنیم، نسبت به اسلام آمریکایی چه شیعه و چه سنی ایستادگی خواهیم کرد.

وی با اشاره سخنان اخیر عبدالحمید مبنی بر اینکه مردم ایران دو دولت اسرائیل و فلسطین را در کنار هم ببینند، افزود: در حالی که این رژیم غاصب هفتاد سال است که شبانه روز به کشتار زنان و کودکان فلسطینی می پردازد و قبله اول مسلمانان و قدس را اشغال کرده، مولوی عبدالحمید اظهاراتی در راستای به رسمیت شناخته شدن رژیم اشغالگر صهیونیستی بیان کرده و خواستار تبادل سفیر شده که این همان اسلام آمریکایی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما در مقابل اسلام آمریکایی چه شیعه و چه سنی باشند ایستادگی خواهیم کرد و ما آنها را از افراد اسلام آمریکایی خواهیم دید؛ از این رو مولوی عبدالحمید با موضع گیری اخیرش خود را از صف امت اسلامی و اهل سنت انقلابی و وفادار به انقلاب جدا کرد.

وی با بیان اینکه ما برای اهل سنت انقلابی و وفادار به اسلام احترام قائل هستیم، خاطرنشان کرد: امامین انقلاب و مراجع تقلید شیعه با اهل سنت انقلابی و وفادار به اسلام اختلافی ندارند، همانگونه که حضرت آیت الله سیستانی گفت: نگویید اهل سنت برادران ما هستند بلکه نفس ما هستند.

آیت الله حیدری بیان کرد: وقتی ما می گوییم که مولوی عبدالحمید در خط اسلام آمریکایی حرکت می کند، منظور ما اهل سنت سیستان و بلوچستان و کردستان نیستند بلکه اهل سنت ایران در خط اسلام ناب محمدی حرکت می کنند و گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند و قبل از آن با امام امت بیعت کردند، همچنین اهل سنت شهدای زیادی در جنگ تحمیلی، دفاع از حرم و در مقابل اشغالگران صهیونیستی فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت عزیزان و همچون برادران ما هستند، افزود: اهل تشیع و اهل سنت ایران دست در دست هم می گذارند و تبری و انزجار خود را از اسلام آمریکایی، صهیونیستی و تشیع انگلیسی اعلام می کنند.

آیت الله حیدری اظهار کرد: شیعیان و اهل تسنن به دنبال اسلام ناب محمدی و امت واحد اسلامی هستند و از حرفهای ذلیلانه و مزدورانه مولوی عبدالحمید در حمایت از فرقه ضد اسلامی بهائیت و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی اعلام برائت می کنند.

نماینده مجلس خبرگان ابراز داشت: مولوی عبدالحمید که در گذشته حرفهایی در تربیون نماز جمعه زاهدان در حمایت از مردم فلسطین و اعلام برائت از صهیونیست ها بیان می کرد، حالا چه اتفاقی افتاده که این گونه توجیه گر جنایت های رژیم اشغاگر اسرائیل شده است؟

آیت الله حیدری بیان کرد: از آنجایی که سلطان سعودی ردا و هدایایی در پشت پرده برای مولوی عبدالحمید می فرستد معلوم می شود که سعودی ها مولوی عبدالحمید را جذب خودشان کرده، از این رو قطعا مردم خوب اهل سنت سیستان و بلوچستان خودشان را از صف کسی که خود را از صف امت اسلامی جدا کرده، جدا خواهند کرد.

ارسال نظرات