۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۲۵۴۸۹
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله یزدی اعتقاد عمیق و التزام عملی به ولایت فقیه داشت

آیت الله یزدی اعتقاد عمیق و التزام عملی به ولایت فقیه داشت
نماینده خبرگان با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی اعتقاد عمیق، قلبی و التزام عملی به ولایت فقیه داشت، گفت: برای این فقه بصیر فرمایشات ولی فقه فصل الخطاب بود.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت دومین سالگرد آیت الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به تبیین سیره اخلاقی، علمی و انقلابی ایشان پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله یزدی شخصیت بارزی از شخصیت های انقلابی بوده و از یاران و بازوان مقتدر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره مقام علمی آیت الله یزدی بیان کرد: وی فقیه جامعی بود و در محضر اساتیدی همچون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بروجردی تلّمذ کرده بود.

وی با بیان اینکه این فقیه بصیر در دوران پیروزی انقلاب از ملازمان و همراهان همیشگی امام خمینی(ره) بود، تصریح کرد: مرحوم آیت الله یزدی همواره مبارزاتی جدی با رژیم پهلوی داشت و در این دوران شاهنشاهی به زندان افتاد و تبعید شد، از این رو ایشان همه سختی ها را به جان خرید تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد.

آیت الله حیدری اظهار کرد: مرحوم ایت الله یزدی کتابهایی همچون «حسين بن علي(ع) را بهتر بشناسيم» را قبل از انقلاب تدوین و تألیف کرد که نشانه ای از عمق علمی و دقت بالای ایشان است.

وی با اشاره به فعالیت های مرحوم آیت الله یزدی در دوران بعد از انقلاب گفت: این فقیه بصیر بعد از انقلاب، سمت و مسؤولیت هایی در راستای اهداف انقلاب برعهده گرفت و نمایندگی مجلس شورای اسلامی، امامت جمعه تهران و قم، ریاست جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه را برعهده داشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی از جهت اخلاق و غیرت دینی از افراد کم نظیری بود، خاطرنشان کرد: ایشان غیرت ویژه ای در برپایی احکام دین در جامعه و حمایت از ولایت فقیه داشت و راستای همین غیرت دینی هر جا احساس تکلیف می کرد وارد به میدان عمل می شد و در این زمینه از هیچ فردی هراسی نداشت و جز خدا باکی نداشت.

آیت الله حیدری بیان کرد: مرحوم آیت الله یزدی از مصادیق آیه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان در مسایل سیاسی اخلاقی و اجتماعی جامعه فوق العاده حساسیت داشت، افزود: مرحوم آیت الله یزدی در پیگیری و اصلاح این مسائل در کشور بسیار پرتلاش و جدی بود و در این مسائل هرگز اهل تعارف و تسامح نبود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی اعتقاد عمیق و قلبی و التزام عملی به ولایت فقیه داشت، گفت: آن مرحوم عمیقا با مبانی ولایت فقیه آشنایی داشت و برای این فقیه بصیر فرمایشات ولایت فقیه چه در زمان حضرت امام خمینی(ره) و چه زمان آیت الله خامنه ای فصل الخطاب بود و هیچ سخنی در مقابل رهنمودهای ولایت فقیه نمی زد و همواره خودش را تابع و ملتزم به فرامین و اوامر ولایت فقیه می دانست.

نماینده مجلس خبرگان ابراز داشت: مرحوم آیت الله یزدی برای حمایت از ولایت فقیه هیچ باکی از هیچ کسی نداشت و با کمال جرأت به حمایت و دفاع از حریم و شخص ولایت فقیه می پرداخت و در مقابل مخالفان نظام اسلامی ایستادگی و ماهیت آنها را افشا می کرد.

ارسال نظرات